Fruktpåsar

grodan21

Trådstartare
Nu när affärerna har börjat ta betalt för fruktpåsarna inser jag att det är dags att köpa flergångspåsar. Vilken är eran favorit?
 
Jag har köpt några veggio nätpåsar som jag tycker funkar helt okej. (hade jag haft en fungerande symaskin så hade jag sytt ett gäng liknande själv. )
Glömmer jag att ta med mig dem, så använder jag de papperspåsar som mina butiker erbjuder som alternativ. Och om papperspåsarna är hela och fräscha, så läggs de i shoppingkassarna för att återanvändas.
 
Nätpåsar från rusta, ca 20 kr styck. Snygga och tar många varor. Går att tvätta och blir ganska små när man trycker ihop dom.
 
Jag tycker att de nya papperspåsarna som coop har är jättebra. Hoppas alla butiker kommer skaffa liknande och att jag klarar mig med det som ersättning.
Min hjärna skulle ha svårt att rodda egna påsar så jag verkligen hade dem med mig när jag behövde.

Ni som använder egna nätpåsar: Lägger ni in dem i kyl/skafferi när ni kommer hem eller packar ni om sakerna till annan typ av hemmaförvaring?
 
Jag tycker att de nya papperspåsarna som coop har är jättebra. Hoppas alla butiker kommer skaffa liknande och att jag klarar mig med det som ersättning.
Min hjärna skulle ha svårt att rodda egna påsar så jag verkligen hade dem med mig när jag behövde.

Ni som använder egna nätpåsar: Lägger ni in dem i kyl/skafferi när ni kommer hem eller packar ni om sakerna till annan typ av hemmaförvaring?
Vissa saker tar jag ur nätpåsarna och förvarar löst i kyl/skafferi, vissa saker får ligga kvar i nätpåsarna tills de ska ätas upp. Förvarar sen nätpåsarna i flergångskassarna som vi har när vi handlar, oftast i bilen.
 
Jag tycker att de nya papperspåsarna som coop har är jättebra. Hoppas alla butiker kommer skaffa liknande och att jag klarar mig med det som ersättning.
Min hjärna skulle ha svårt att rodda egna påsar så jag verkligen hade dem med mig när jag behövde.

Ni som använder egna nätpåsar: Lägger ni in dem i kyl/skafferi när ni kommer hem eller packar ni om sakerna till annan typ av hemmaförvaring?
Jag har mina i de kassar jag handlar i.

När jag kommr hem tömmer jag påsarna och lägger tillbaka dem i kassen, som sedan bärs ut till bilen igen. Har alltså kraftiga kassar som jag använt i flera år. Den bästa är den här
1590142602676.png
 
Jag tycker att de nya papperspåsarna som coop har är jättebra. Hoppas alla butiker kommer skaffa liknande och att jag klarar mig med det som ersättning.
Min hjärna skulle ha svårt att rodda egna påsar så jag verkligen hade dem med mig när jag behövde.

Ni som använder egna nätpåsar: Lägger ni in dem i kyl/skafferi när ni kommer hem eller packar ni om sakerna till annan typ av hemmaförvaring?
Mina nätpåsar förvaras i de stora kassarna som jag använder när jag handlar - mindre risk att jag glömmer dem.

Det som ska in i kylen lägger jag utan någon slags påse alls direkt i grönsakslådan. Potatisen brukar jag förvara i en kastrull i skåpet, utan påse. Frukt lägger jag på något fat/i någon korg på bänken eller bordet. Så, nej, jag förvarar inget i påsarna. Jag använder de bara för att bära hem saker i.
 
Lägger du dem lösa på bandet? Rullar de inte iväg?
Jag självscannar så har aldrig problem med rullande frukt. Allt åker ner i nätpåsarna (även andra varor än frukt/grönt) och plockas sedan upp hemma. Frukt i fruktskål eller kylen på sommaren, grönsaker i grönsakslådan i kylskåpet.
Har ett gäng påsar i bilen och hemma.
 

Liknande trådar

Fritid Mina älskade ridskor går på sista versen och de har utgått ur Hööks sortiment. Dock ser jag att de finns kvar i butik i Avesta och...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Noxos
·
Mat Vilken är eran favorit frukt/bär? Finns ju så otroligt många olika. Riktigt goda tycker jag Kiwi, Hallon, Jordgubbar och krusbär är...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 176
Senast: snorp
·
Fritid Nu är det dags för ytterligare ett favoritprogram. Stjärnorna på slottet drar i gång! Precis som i Så mycket bättre så vet man lite...
Svar
4
· Visningar
418
Senast: Lilla
·
Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
499
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp