Frusna tassar och köldkramp

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare Atalantha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 3 117
A

Atalantha

Vintern börjar närma sig, och trots att det sägs att vintern blir mild i år är jag lite fundersam. I vintras hade vovvsan svårt för kall snö och fick ibland köldkramp väldigt ofta. Det gick inte ens att ta ut henne på en kissobajsrunda utan problem när det var som kallast! Saken är den att vovvsan ÄLSKAR snö och aktiveras mycket. Hur gör ni med era hundar? Skor? Salva?

Tacksam för svar :bow:

Sv: Frusna tassar och köldkramp

Vi hade termostövlar till vår hund en gång, han gillade dom inte jättemycket men det funkade! Dom satt bra och hunden kunde springa som vanligt! Lila med gummi under för att minimera halkrisken.

Vi hade termostövlar till vår hund en gång, han gillade dom inte jättemycket men det funkade! Dom satt bra och hunden kunde springa som vanligt! Lila med gummi under för att minimera halkrisken.

Låter ju perfekt!! Vart köpte du dom?

Jag tror att vi köpte dom på en butik som heter Huvudröds. Men annars finns dom säkert på många ställen! Man ska bara vara noga med att dom går upp en bit och är i rätt storlek så att hunden slipper att dom halkar av. :laugh:

Förra året fortsatte jag gå, fortsatte hunden ha kramp gnuggade jag tassarna lite. Dock tränade vi mest inomhus (ouppvärmd lada). Kommer inte ihåg om vi gick några långpromenader när det var som kallast. Skor har han inte men täcke för kylan.

OT men jag har hört tvärtom, att det ska bli värsta vintern på länge.

Jag tror att vi köpte dom på en butik som heter Huvudröds. Men annars finns dom säkert på många ställen! Man ska bara vara noga med att dom går upp en bit och är i rätt storlek så att hunden slipper att dom halkar av. :laugh:

Har inte sett någon här i Borås, men Huveröds finns i GBG, så där kan jag kolla. Tack!! :bow:

Förra året fortsatte jag gå, fortsatte hunden ha kramp gnuggade jag tassarna lite. Dock tränade vi mest inomhus (ouppvärmd lada). Kommer inte ihåg om vi gick några långpromenader när det var som kallast. Skor har han inte men täcke för kylan.

OT men jag har hört tvärtom, att det ska bli värsta vintern på länge.

Okej, funkar dock inte på min vovvsing. Vi har ingen möjlighet att träna inomhus, och det vore kul om hon kunde få springa lös även i vinter. Det går enbart om hon får någonting på tassarna, om det blir en likadan vinter :(

Tvärtom?? Om det ska bli den värsta på länge så får vi ju ingen/lite snö? :confused: Och det var ju vad jag menade med mild :p

:eek::eek::eek:
NO! :crazy:
Säg inte sånt!
Förra vintern var väl värsta på länge?!

Globalt var förra vintern mildaste på länge. Men ja, för min del får det gärna bli varmare i år!

Edit: Okej, kallaste då. Värsta är väl en definitionsfråga.

Globalt var förra vintern mildaste på länge. Men ja, för min del får det gärna bli varmare i år!

Edit: Okej, kallaste då. Värsta är väl en definitionsfråga.

Helt OT, men enligt SMHI:s hemsida så är det helt tekniskt omöjligt att spå väder mer är tio dagar frammåt.
Men jag känner på mig att det blir vinter i år också.

KL

Gärna fler tips för frusna tassar :D
Salvor kanske? Några superduperbra skor? Använder helst inte skor, men what to do :angel:

Jag har smort med försvarets hudsalva och vaselin.

Bara vaselin sitter inte länge alls, men brukar lägga ett lager försvarets först så funkar det rätt bra:)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är så konstigt. Ibland kan jag känna det som att jag hamnar i ett ”förvildat” läge där jag plötsligt blir som skygg för allt och...
Svar
1
· Visningar
689
Senast: Tualma
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
3 029
Senast: Takire
·
Hundhälsa Idag på promenad fick Monster vad som såg ut som köldkramp... Fast han är fyra år, har aldrig så vitt jag minns fått det förut...
Svar
12
· Visningar
1 813
Senast: dpmatte
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles... 2
Svar
25
· Visningar
19 261
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka