Frysen dog, vilken mat klarar sig?

vilse

Trådstartare
Den har stått på 4 grader troligen hela natten. Vilken mat kan jag frysa in igen, och vilken måste jag tillaga idag/närmsta dagarna?

Blandfärs?
Hel gös?
Lax i filé?
Grönsaker?


Ohh, hjälp. Insåg just att jag åkt hemifrån med massor av glass i frysen.... Måtte förpackningarna stå på rätt håll :eek: :D
 
Den har stått på 4 grader troligen hela natten. Vilken mat kan jag frysa in igen, och vilken måste jag tillaga idag/närmsta dagarna?

Blandfärs?
Hel gös?
Lax i filé?
Grönsaker?


Ohh, hjälp. Insåg just att jag åkt hemifrån med massor av glass i frysen.... Måtte förpackningarna stå på rätt håll :eek: :D

Om det fortfarande är fruset kan du slänga det i en ny frys, har det börjat tina bör du tillaga allt.
 
Egentligen ska ingen upptinad mat frysas om, hållbarheten och kvaliteten blir avsevärt sämre, men vill man inte slänga/hinner äta upp det så hade jag tillagat allt som går innan det fryses in igen.
 
Inga skaldjur tack och lov.

Visade sig att frysen även stod på Minus 4, inte plus 4 som jag trodde. :)

Är påväg hem med ny frys nu, så med lite tur har kanske den mesta maten klarat sig :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 061
Senast: Magiana
·
Hästvård För 3 veckor sedan inträffade det ofattbara, jag hittar min älskade häst död i sin box på morgonen :cry: Han hade vart sjuk en kortare...
Svar
18
· Visningar
4 887
Senast: kamomillo
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 369
Senast: Fille
·
Hästvård Fick samtal ifrån Tezzan i stallet igår att min älskade lille Loke fått en spark på vänsterbakhas som nu var kraftigt svullen och han...
Svar
18
· Visningar
1 648
Senast: LilaTiger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp