"fryser fast"

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare FreakAma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 847
F

FreakAma

Hej!
Min häst stannar ofta när jag leder honnom utan någon synbar anledning. Han verkar inte alls skrämd eller något, det är bara att han är totalt fastspikad i marken:confused:
Vad beror det på? Hur ska man göra?

Massor av tips tack :idea:

Sv: "fryser fast"

Han ser säkert "spöken". Sabeltandade tigrar eller vem vet.:angel:
När min häst stannar så så brukar jag inte dra henne framåt i den riktning hon tittar, utan gå åt sidan med henne, alltså byta riktning och sen gå tillbaka.
Lycka till!

Sv: "fryser fast"

Så kan min också göra - inte ett spår rädd, bara stannar, tittar på mig, och ståååår... Ibland fortsätter jag gå tills grimskaftet tar slut (har långa skaft), följer hon inte med så "kammar" jag grimskaftet ,ed ena handen och så fort hon visar tendens till rörelse framåt så ger jag efter och berömmer. Funkar numera varje gång...

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 213
Senast: sweep
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 218
Senast: Claraclara
·
  • Låst
Bukefalos På förekommen anledning så tror jag att det vore bra att sluta mata Trollen. Och med mata så menar jag att uppmuntra så att Trollet... 2
Svar
25
· Visningar
2 044
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka