FT kurs i Luhmühlen 31 mars - 2 april

sita

Trådstartare
Såg annonsen i Ridsport idag.

Någon som ska dit eller har varit med dom andra åren?

Erfarenheter!
Samåkning!
mm!

Sv: FT kurs i Luhmühlen 31 mars - 2 april

Såg annonsen i Ridsport idag.

Någon som ska dit eller har varit med dom andra åren?

Erfarenheter!
Samåkning!
mm!

:bump::banana::rofl:
Detta träningsläger är bara sååå superbra!
Tyvärr kan vi inte åka i år.
Njut av att ha förmånen att komma med:bump:

Åh, det låter ju jätte-bra, får se bara om man kan skrapa ihop pengarna bara...;)

Hm, allt är ju dyrt inom hästsporten :)

Verkar jättekul verkligen! får gräva lite i plånboken o se om man kan hitta några glömda tusenlappar=)

Okej, bara att börja spara så kanske man kan ha råd nästa år!
Verkar ju helt otroligt bra verkligen!

Åhh, vill också åka dit, såg också annonsen och med de tränarna...wow!! Hoppas ni kommer iväg..(lite sotis faktiskt)..men min häst är inte redo! Jag är inte det heller..men vad häftigt!!! Lycka till alla som åker!!!

Någon mer som har anmält sig/bestämt sig för att åka? Jag anmälde min lilla pålle idag, får vi bara hålla tummarna att det inte är fullbokat :bump:

:cry:Vi har tyvärr ingen möjlighet att åka:cry: Krockar med för många andra grejor. Får bli bättre planering nästa år.

Hoppas du kommer med. Bildbomba oss gärna när du kommer hem:bow:

och det bästa av allt :angel: i byn Lumhulen finns flera hästaffärer med stort sortiment :p

Oh yes! Thats the truth :D

Har aldrig åkt dit med svenskarna men däremot bott i krokarna. Jättefin bana och bra träningsmöjligheter.

Men vad måste man punga ut för att åka dit då? Känns knappast som något för den barskrapade... och det kostar ju att köra ner också.

Jag har deltagit två år vid kursen i Luhmuhlen.
Det är helt fantastiskt att få deltaga och ger verkligen en skjuts i träning inför säsongen som komma skall.

Man bor på ett mindre guesthouse ca 15 min från stallet, riktigt bra mat och fina rum.
Hästarna står uppstallade ca 20-25 min ridväg från terrängbanan, vissa rider bort andra kör, lite beroende på gruppindelning och tider. Rejält stort, luftigt stall med möjlighet att rida ut.
Luhmuhlens egen anläggning har fina banor, det är även här ridsportbutikerna är belägna.

Samåkning går ofta att ordna om man har lite framförhållning,
brukar vara omöjlig.
Alltid trevlig stämning under hela kursen och framförallt under de gemensamma kvällsmiddagarna.

Gå in på Velanders hemsida : www.flyingehus.com
för mer info och bilder:)

Alla ni som äger videon: Rida Terräng
En del material på filmen på inspelat under kursen -06. Typ Sofias dopp i vatenhindret.:rofl: (skämt åsido hjärtat, du hanterade det bäst!)

En jätte elogé till Ted och Pernilla som arrangerar detta varje år! Tyvärr tillåter inte min studentekonomi eget deltagande i år så vi hoppas på en ny chans inför nästa säsong.

Evelina

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 431
Senast: Edla
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 066
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 393
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 707
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Fågelobservationer