Bukefalos 28 år!

FTP? Hur lägga upp saker på internet?

diabla

Trådstartare
Jag har suttit här nästan hela dagen och försökt med min hemsida, men det går inte så bra, finns det nån vänlig själ som kan hjälpa mig lite? Jag har laddat ner 2 program, ett html som heter coffecup, och sen något FTP program som heter web CEO som är väldigt komplicerat. Eller jag förstår det i allafall inte. Jag har fixat en gästbok och fixat liksom lite på själva sidan, men jag får inte "upp" det på sidan? liskom på internet? Hur ska jag göra detta? Vilket är det bästa och lättaste programmet att använda?

Måste jag aktivera det på något sätt?

http://hem.passagen.se/clearroundgbg

det ska vara där vart det ska va, men jag får inte upp det? Hur ska jag göra?
 
Sv: FTP? Hur lägga upp saker på internet?

port: 21

Host eller IP: ftp.passagen.se

Användarnamn: Ditt Passagen-användarnamn. Samma som du använder på tex Passagen Mejl.

Lösenord: Ditt Passagen-lösenord.

det där ska du ställa in i ditt ftp program..
sen ska det bara vara att ladda upp filerna..
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är helt ny på det här med hemsidor, men lär mig allt eftersom. ;) Jag jobbar i notepad som sedan läggs upp i html filer på en ftp...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: skiesabove
·
IT & mobiler Är HELT novis på att göra hemsidor men har bestämt mig för att göra en iaf:) Har laddat ner ett FTP program (Core FTP Lite) och en...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: Stalker
·
IT & mobiler Jag ska försöka föra över ett par filmer till en ftp-sida eller vad man nu kallar det (jag och min gamla pälsk ska vara med på Discovery...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: gul_zebra
·
IT & mobiler Det är nu över 2 år sedan jag uppdaterade min hemsida och jag är trött på all inaktuell information som finns där, så nu när jag lyckats...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: meodeo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp