escodobe

Trådstartare
Jag brukar inte bry mig speciellt mycket om mina fötter, men häromdagen så svor jag lite över att min högra lilltå hade en hel massa småblåsor på sig. Inte på yttersidan som man skulle kunna tänka sig, utan mer ovanpå och vid sidan av den andre tån. Det är inte första gången det händer men jag har inte tidigare funderat på varför. Jag vet inte om mina lilltår alltid sett ut som de gör, och att jag bara inte uppmärksammat det tidigare, men bägge ser faktiskt lite vanskapta ut. De är liksom krokiga och rejält "bulliga" på ovansidan så att nageln liksom sjunker ned. Jag begriper inte riktigt varifrån blåsorna bildas, men jag antar att de på något sätt skaver mot skon eller den andre tån. Jag går i gympaskor, inga trånga finskor. Lite googling senare så har jag diagnoserat mig med hammartå eller klotå. Men jag blir inte mycket klokare på hur jag lämpligast åtgärdar saken. Operation som en del sidor säger verkar ju väldigt överdrivet eftersom de (ännu?) inte gör ont? De skydd jag hittar verkar vara mer anpassat till större tår och inte mina små småtår, även om de är svullna och krokiga?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp