Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har precis köpt ett full cheeck bett till min häst. I vanliga fall så brukar jag rida med remont nosgrimma då min häst trivs absolut bäst med den nosgrimman.
Men går det att rida med remont och fullcheeck tillsammans? Tänkte om parerstängerna blir ivägen för remonten.
Jag har inte fått till det md full cheek + remont, bettet måste hissas upp i munnen för att nosgrimman ska få plats framför.
Vet att det finns många som rider med den kombinationen, men med mitt sätt att betsla så funkar det inte. Kan inte heller använda aachen- eller pullarnosgrimma (inte för att det behövs, men ändå...) utan att hissa upp bettet, och då känns det som att man börjar i fel ände på något vis.
Nu har jag börjat gå över mer och mer till bara engelsk nosgrimma eller ingen alls, och det funkar utmärkt med full ckeek.
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Hästnyheter Nyligen invigdes den digitala utställningen Täby stories – bland hästar och hus. En utställning som berättar om Täby Galopps förvandling...