Fullblods Hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare _Glamour_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 713
G

_Glamour_

Någon här som vet någon bra fullblods hingst med bra stam.
Då ja ska ta föl efter mitt fullblods sto hade det varit kul o veta några.

Sv: Fullblods Hingst

Finns en hög om det ska vara en galoppavkomma, bara ett fåtal är gokända för hbl aveln (kanske mer lämpliga om man vill ha en ridhäst)om det spelar någon roll.

Jag tittar på en löphingst åt mitt ena sto till nästa år, jag vill ha en bra hingst som gjort bra själv, gärna även lämnat bra och/eller har en välmeriterad härstamning.

Av de rena fullbloden som används i galoppaveln är kanske Songline den som är mest intressant på pappret, han har själv sprungit in ca 3,2milj med en seger procent på hela 61% (!!) hans avkommor har sprungit in 9,7milj och hans syskon dryga 6,5milj.
Han är född -93 och är 166cm hög vilket jag tycker är en trevlig storlek. Är dessutom av en snygg typ tycker jag.
Även hans stam är intressant, linje avlad på Lyphard med flera andra intressanta namn.

De som är godkända för halvblodsavel är Eighty Eight Keys, Goldmine, Roven, Mr Carrera och Homme d´Honneur. (Glömt någon? )De 3 sista står på semin och berättigar alltså inte avkomman till att bli reggad i Galoppförbundet då de bara godtar naturlig betäckning.

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 382
Senast: Murray
·
Avel Hej! Jag undrar om någon vet vart jag kan hitta om mitt sto har haft föl innan? Veterinären såg att hon har blivit sytt i vulvan och då...
Svar
5
· Visningar
895
Senast: Tuppis
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
801
Senast: Roheryn
·
Avel Till sommaren väntar mitt sto föl och har börjat fundera lite på vad det finns för alternativ att registrera avkomman i? Mamman är...
Svar
1
· Visningar
344
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈