fullblodshingstar för hoppning

nightcrawler

Trådstartare
vilka fullblodshingstar är lämpliga till hoppavel? både i sverige och utomlands. vilka hopphingstar finns det som har mycket fullblod i sig förutom jaguar mail?
började fundera lite då jag tycker det verkar finnas mycket fullblod i dressyr aveln men mindre i hoppaveln.
 
Sv: fullblodshingstar för hoppning

I Tyskland
Armand xx
Cyrkon xx
Fidelio du Donjon SF v. If de Merze SF u. xx-mamma
Waterdance xx
Favoritas xx (godk i ASVH)
Hosco och Hunter e.Heraldik xx
Bonaparte AA (går svår hoppning)
Mighty Magic e. Mytens xx - Heraldik xx
Sky Dancer e.Beg xx
 
Sv: fullblodshingstar för hoppning

Svenskfödda Hopalong Cassidy? Sprang in över 1 miljon som galopphäst, gick 1.60 hoppning i finland och finns väl nu i tyskland och är godkänd hos KWPN, Zangersheide och NRPS.
 
Sv: fullblodshingstar för hoppning

Roven XX som tyvärr knappt fick några ston när han var i Sverige. Men som har egna placeringar i svår hoppning.
 
Sv: fullblodshingstar för hoppning

tack så mycket för intressanta svar. kul att se att d fanns så pass många ändå. kanske nått att fundera på i framtiden.

Masse: Roven var jag intresserad av när han stod här. men fick höra att han hade dåliga simmare så jag våga inte chansa. märren hade inte haft föl förut och var 15. men kanske vore nått för dottern.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
1 959
Senast: Myrten
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 444
Senast: cewe
·
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
1 970
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp