Fullblodshingsten Funambule

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Elli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 677
E

Elli

Finns det någon som vet var jag kan hitta bilder på denna hingst? Jag har "googlat" på honom och hittar en massa bilder på avkommor till honom samt en huvudbild men inget annat tyvärr. Vore även roligt att få reda på lite om honom. Lever han? Temprament? Kanske någon här som har träffat honom? Jag har nämligen köpt en valack efter denna hingst och är därför lite nyfiken.

Sv: Fullblodshingsten Funambule

Helkroppsbild finns i hingstkatalogen. (Som har funnits på nätet förut i alla fall.)

Lever ska han väl göra, men jag har hört att han inte betäcker utomstående ston längre...? *osäker* Har bara hört positiva saker om avkommorna, faktiskt.

Gå in på Stall Amskas hemsida, där finns det bild på honom, har själv en vallack Esrange efter "Bulan". "Bulan" lever men är nu gammal, tror inte han ska betäcka nåt mer annat än deras egna ston, han är vacker, inte så stor men han är nu enögd efter nån skada, ser ganska otäckt ut där ögat skulle ha setat. Han är trevlig men kan nypas om man inte passar sig, hans avkommor är ganska trevliga dom flesta vad jag vet, vår vallack är snäll o lugn.

Senast ändrad:

har 2 sto efter funambule
båda 2 är hur goa som helst. dock är den ena lite besvärlig precis när man kommit upp på ryggen, men när man har suttit där ett tag så blir hon lika snäll som den andra (som en hund,)
mycket trevliga hästar...

Är det någon som ver hur hög Funambule är?

Tack för era svar!

Valacken som jag har köpt är också mkt charmig och trevlig. Inte så stor, ca 161cm men en riktig goding i mina ögon:d.

Vår vallack är född -02, 163 hög, finlemmad o svår att hålla i hull, kräver mycket mat o täcken, kraftfoder under hela sommaren på grönbete för att inte falla ur, gillar INTE regn o lera, kan man ju inte gå i, blir ju geggig om "fötterna".

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
181
Senast: Sryoqwe
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 019
Senast: lilsan
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
1 001
Senast: Angel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 897
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Fjärilar!
  • Dalmatiner