Fullcheck/Parerstång bett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CaBang
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 181
C

CaBang

Har ett tvådelat fullcheck samma funktion som ett vanligt tvådelat bett med bettskivor?

Vad är bäst att ha på en unghäst i så fall?, ett två delat eller ett tredelat, tänkte eftersom det tredelade oftast ligger bättre i munnen.

Sv: Fullcheck/Parerstång bett

eftersom det tredelade "oftast ligger bättre i munnen" så borde nog det vara lämpligast...

;) :)

jooo, det var det jag tänkte på oxå. Läste även ngnstans att fullcheck är exakt likadant som bett med bettskivor bara att de är gjort för att vara snyggare, som det ÄR. Haha.

nja. bettskivor ska ju förhindra att hästen knips av ringarna. Fullcheek är till för att hästen ska få en tydlig signal när man tar ett ledande tygeltag samt att bettringen inte ska glida in i munnen.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 209
Senast: sweep
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: Sesca
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 613
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka