Lorelie

Trådstartare
Finns det någon risk att dra igenom parerstången om hästen gapar jättemycket? (Gnäggar för full hals)

Jag tänkte det lär varanåt väldigt fel om hästen gapar så mkt. Men sen läste jag att det var för att han gnäggar hehe.
Men jag tror inte det, bettet sitter ju så pass långt upp.

Det tror jag knappast det gör. Har själv en starkt gnäggande och gäspande :crazy: häst som jag har fullcheek på och det funkar utmärkt. :)

Vad bra =)
Ska kanske vara med på en uteritt med ridklubben med hingsten, och han kommer antagligen gapa och skrika en stund i början, och då blir han ju knappt styrbar eftersom det är lätt hänt att man drar igenom bettet när han gör så...
Så jag funderade på att prova fullcheek för att kunna styra honom trots öppen mun.

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
453
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 337
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur