Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft hjärnsläpp och dagens planering blev inte helt optimal. Normalt sett rider jag G på onsdagar men nu när jag är hundvakt tyckte jag att det skulle bli lite körigt att rida den dagen. Jag vill inte ta med mig hunden till stallet och i vanliga fall åker jag raka spåret från jobbet dit. Så ridningen flyttades till idag. Dessvärre hade jag inte tänkt till och såg sedan att ridning på A redan var planerat för den här dagen.

Så morgonen började med en timmes hundpromenad och sedan gick jag bort till grannen och red A. En annan häst i stallet hade en misstänkt hovböld så hovis skulle komma ut. Det var min gamla hovis som jag anlitade på den tiden jag hade foderhästar. Nu hade det hunnit gå cirka 10 år sedan vi sågs senast och man inser ju att tiden går... Antagligen ser jag också 10 år äldre ut :grin:

Efter ridningen var det dags för lunch, snabbfika och en till promenad med vovven, denna gång "runt kvarteret", en tur på 20 minuter. Sedan lämnade jag hunden hemma och åkte till G.

Jag träffar inte Gs ägare så ofta då hon inte längre bor nära stallet men idag stod hon utanför sitt gamla hus så jag vinkade glatt. Hon undrade vem det var för jag har bytt bil och hon hade inte sett den förr. Jag stannade och pratade en stund innan jag åkte vidare.

Ridningen med G gick helt ok, trots att han tydligen inte ridits något alls sedan jag red honom sist, vilket var onsdagen i förra veckan. (Stiglädren var i min längd.) Jag hoppas att han börjar ridas mer nu när ljuset återvänt och underlaget börjar bli okej.

Men en lång dag blev det. Tur att maten var klar när jag kom hem :) Nu ska jag ta det lugnt.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Coras star
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 835
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
833
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 706
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp