Funderar....

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Alltidjag
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 625
A

Alltidjag

....på ifall det kan vara farligt att rida en svankryggig häst barbacka!?
Är det så?

Har en d-ponny, arabsikt fullblod på 20 år. Lite svankrygg, inte så farligt! Men lite, är jag för tung om jag rider på han även fast jag väger 60 kg? e jag för tung? Hästen är 1,47/1,48 cm i mankhöjd.

Sv: Funderar....

Farligt tror jag inte att det är. Min häst är 22 år och mycket svankig, det har alltid gått utmärkt att rida barbacka på henne i alla fall och hon ogillar det inte. Hon visar annars väldigt tydligt om det är något som gör ont.

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
640
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 917
Senast: ameo
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
894
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
783
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka