Funderingar ang. Haflingerköp

Sv: Funderingar ang. Haflingerköp

Ja så fort han kommit så ska jag presentera honom för er, en 5 årig valack, leta inte alls efter en så ung men jag blev kär så vad gör man? ;)

Jag hör gärna fler åsikter trotts att jag hittat en! Jag fick nog tag i nåt mellanting, varken jättekraftig eller supersportig, nu är han lite betesfet men tror han kommer bli riktigt stilig när han kommer i form. Kändes som han var lagom stor/bred också, kanske lite för runt men det ska vi nog kunna ändra lite på.

Kommer nog lite bilder sen!

Jag tror att en haflinger hade passat perfekt för dig, både för din storlek, anändning, och som förstahäst. De är tåliga, stabila och trygga. Lycka till med köpet! :D

Räknas de inte som ponnyer heller? Vad är det då? En specialras som islandshästen?

Läs i den där braiga boken som du har vetja! Där står alla årtal och sånt, som jag inte har i huvudet, men alltså, först skulle haflingern vara en ponny, sedan blev den ett kallblod, sedan ponny och numera är det en "egen ras". Rent organisatioriskt alltså, och i Sverige.

Haflingern har ju drag både av kallblod, varmblod och ponny, så det känns inte så konstigt, även om det varit lite "fram och tillbaka" under åren som gått.

MINA haflinger är dock kända under pseudonymen "ADHD-ponnyn" allihop! :D Det är helt sant som någon sade, att de ÄLSKAR att arbeta. MEN det finns stora individuella skillnader också.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 637
Senast: Ceta
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 743
Senast: ildiko
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 982
Senast: jemeni
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 291
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka