Funderingar över transport

Eliin_87

Trådstartare
Nu sitter jag här och funderar över transporter igen.. Jag vill helst ha en svart transport.. Men, Blir en svarttransport varmare inuti?.. svarta bilar blir ju inte varmare inuti.. Lite funderingar bara :-)

Sv: Funderingar över transport

Vi har ett svart glasfibersläp och har inte haft några problem med att det skulle vara för varmt, men vi är noga med ventilationen.

Sv: Funderingar över transport

Bra ventilation är A och O när man kör med släpet.
Om du har släpet stående i solen på en tävlingsplats och låter hästen stå där 2-3 timmar mellan klasserna = ja det är stor skillnad, flera grader, minns dock inte hur mycket skillnaden var men det finns vetenskapliga siffror på det

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
934
Senast: Bison
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
465
Senast: warg
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
33
· Visningar
1 268
Senast: Sirap
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
558
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur