Funderingar

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Lantlolla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 011
L

Lantlolla

Hejsan, jag har ganska stora funderingar på att börja med lite distans. Jag har nu ett halvblod, som tyävrr har ben som inte håller för detta ämne, men jag är sugen på att skaffa mig en travare, som slutat på banan. frågan är om det är en häst som skulle hålla och funka inom distans. och sen skulle ajg jättegärna vilja veta lite mer om detta. skulle vara jätte snällt om ni ville lära mig lite ! /Marica

Sv: Funderingar

Det finns jättemånga travare som tävlar distans! Så det är väl ett bra val tycker jag. Surfa runt lite här på forumet i gamla trådar (och aktuella) så hittar du massor av nybörjarinfo. Eller också ställer du lite konkreta frågor så får vi försöka besvara dem efter bästa förmåga. :) Det blir så omfattande annars...

Sv: Funderingar

Hej,
Tänk på extriören bara. Det är väldigt vanligt med extriöra avvikelser i frambenen på travare och dessa KAN påverka hållbarheten. Behöver alltså inte göra det, men... Min egen travare är det tex sluttävlat med. Hon är inåttåad h fram, pararellförskjuten v fram och knipt i båda knäna, mest v fr. Veterinären muttrade redan vid besiktningen när jag köpte att det kunde bli problem. Vi hann med en CR o en T50 och jag är såld på sporten!Nu kommer hon att hålla för promenadridning i många år, men distansridning ställer trots allt hårda krav på hållbarheten.
Men jag gillar travarens tävlingslust, goda vilja och framåtanda och tänker givetvis köpa mig en till! Sedan gillar jag ju trav också:-)
Hälsningar
Jeanette

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 241
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 714
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka