fundersam.

ElinPelin

Trådstartare
ska köpa ett par benskydd till pållen . till longering och hoppning - senskydd eller damasker? fattar typ skillnaden men kan man ha damasker vid hoppning? sen vet jag inte om ja ska ha ponny eller full - har en grov c-ponny? är bara uppväxt med att man har damasker till allt på ridskolan...

Sv: fundersam.

Jag tycker bäst om senskydd, sitter bra o pallar med stryckningar. Ponny blir bra annars blir de för långa. JW skydden går runt mitt hlbs ben i stl ponny även verdus är stora runt om om.

Eskadron är jättebra, super passform, men de är ngt kortare även ovan, men det beror ju på hur grov din ponny är.

är det inte bra att de är kortare då? han är en fjording men inte alls så grova ben, men det är klart - ganska grov är han ju...:smirk:

jag menade kortare runt om, men om det är en liten fjording kommer det gå bra med ponny i eskadron.

Jag har haft eskadron de är najs men för små till min häst. Har två par equigard fram till honom då de är stoooora i stoleken :love: Eller ja iaf när jag köpte mina så

Jag har ett par equigard senskydd till min häst och det är absolut inget fel på dem. Tycker egentligen inte att de är så stor skillnad på de och eskadronskydden... Jag hoppar och tävlar med mina skyddd och de funkar jätte bra plus att de är mycket billigare jämfört med eskadron...

vanima skrev:
Jag har ett par equigard senskydd till min häst och det är absolut inget fel på dem. Tycker egentligen inte att de är så stor skillnad på de och eskadronskydden... Jag hoppar och tävlar med mina skyddd och de funkar jätte bra plus att de är mycket billigare jämfört med eskadron...

kunde inte sagt det bättre själv;)

Klart att du kan ha damasker vid hoppning men de skyddar inte så bra... Bättre med senskydd för de tål även om hästen stryker sig...
Eg kan man undra varför det finns strykkappor kvar.... De fyller ju bara en funktion....

hmm, blev störtkär i de nya bruna skydden på hööks, men det finns ju bara i cob och full , passar antagligen inte :cry: attans! - nästa gång jag köper häst ska jag köpa en radiostyrd som kan anpassa sig till utrustningen istället :smirk: fast det vill man ju inte ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
531
Senast: Elo
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Ceta
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka