Funkar blippen som den ska đŸ€”

Fast nu var det ju 400kr, sÄ 20% diff tÀnker jag att du skulle mÀrka
Japp, nÄnstans dÀr vid 100 kr plus tror jag det smÀller till med 95% konfidens eller sÄ för en standardrunda pÄ 2200 kr. Handlar man bara litegrann Àr det sÄklart vid lÀgre nivÄ.
 
Jag Àlskar sjÀlvscanning och anvÀnder det sÄ fort det erbjuds. Kollar noga pÄ skÀrmen efter blipp. Sist var jag dock med om nÄgot mÀrkligt. Stod och scannade 5 st nudelpaket. Hör alla fem gÄ in och kollar skÀrmen. Bara 4 st nudlar och sen en helt annan produkt som jag inte hade i kassen. SÄ jag fick leta upp den produkten (som tur var fanns den pÄ samma hylla) och vÀlja att ta bort innan jag kunde scanna ytterligare ett nudelpaket. I övrigt har jag aldrig varit med om att det har blivit fel och alla avstÀmningar har stÀmt.
 
Jag Àlskar sjÀlvscanning och anvÀnder det sÄ fort det erbjuds. Kollar noga pÄ skÀrmen efter blipp. Sist var jag dock med om nÄgot mÀrkligt. Stod och scannade 5 st nudelpaket. Hör alla fem gÄ in och kollar skÀrmen. Bara 4 st nudlar och sen en helt annan produkt som jag inte hade i kassen. SÄ jag fick leta upp den produkten (som tur var fanns den pÄ samma hylla) och vÀlja att ta bort innan jag kunde scanna ytterligare ett nudelpaket. I övrigt har jag aldrig varit med om att det har blivit fel och alla avstÀmningar har stÀmt.
Det kan alltsÄ bli fel trots allt
 
Nyligen blev en kÀndis dömd för köttstöld eftersom hen inte hade blippat alla varorna i korgen.

Min frĂ„ga blir dĂ„, har ni rĂ„kat ut för att blippen missar ibland och ni fĂ„r blippa om? Om man inte blippar alla varor blir det inget larm som gĂ„r dĂ„ eller kommer man verkligen ut om man inte blippat alla varor? Jag har aldrig handlat med blippen för jag litar inte pĂ„ den. Skulle man missa nĂ„n vara sĂ„ rĂ€knas det som stöld och hur ska man kunna bevisa ett sĂ„nt misstag😟. GĂ„r alltid till kassan och dom fĂ„r blippa dĂ€r. DĂ„ Ă€r iaf jag oskyldig om det skulle missas nĂ„tt. Men Ă€ven dĂ€r missas det ibland och kassan fĂ„r göra om. Ibland blippas det inte alls och dĂ„ fĂ„r dom knappa in manuellt

Min erfarenhet Àr att blippen lÄter blipp nÀr den blippat. Har den inte lÄtit blipp Àr det inte blippat.

Men visst strular den. Ibland ger den mig en scanner som inte gÄr att fÄ loss frÄn dockningsstationen. Ibland ballar den ur under handlingen och ibland har jag inte ens hunnit börja scanna varor innan den lagt av. Ibland sÀger den att "varan inte finns" nÀr man försöker scanna men sen gÄr det ÀndÄ. Ibland har den dubbelblippat sÄ man fÄr radera.

Jag har aldrig missat nÀr den gjort fel och jag har nog aldrig missat en vara. Man har ju ocksÄ chansen att "stÀmma av" vid betalstationen och kolla att allt Àr med.

Men visst, det vore jÀttepinsamt och jobbigt om en avstÀmning skulle ge en diff. Typ att ungarna slÀngt ner nÄgot utan att scanna det eller att man missat att scanna.
 

Liknande trÄdar

Äldre Det kĂ€nns som att jag tjatar om detta men jag kan inte lĂ„ta bli för jag har verkligen fĂ„tt nog. Jag ber om ursĂ€kt pĂ„ förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
55 220
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp