Funkar blippen som den ska đŸ€”

Jag har varit med om att en vara försvunnit vid en avstÀmning. Men det var nÀr jag scannade med mobilen, sÄ troligen en bugg. Kassören hade hört om det nÄgon gÄng tidigare och hon sÄg nog pÄ mig att jag blev halvt förstörd. RÀknar alltid antal varor innan jag avslutar sÄ nÄtt hÀnde efter det.
 
Ja men de brukar rota runt lite i kassarna nÀr de ska kolla nÄgot.
Ok det brukar inte jag vara med om. IgÄr köpte vi dricka ris och saft. DelavstÀmning och han tog bara upp en dricka och blippade det antalet han skulle tittade inte i de andra kassarna. Riset och saften lÄg lite dolt.
 
Hörde pÄ p4 att fler och fler stÀnger sina sjÀlvutcheckning kassor för stölderna har ökat massor det senaste. Undrar hur lÀnge det dröjer innan sjÀlvskanning ocksÄ börjar minska.
 
ÖvergĂ„rd hade ju "missat" att betala kött för flera hundra kr och det Ă€r ett kĂ€nt problem att folk inte scannar för allt kött de har i vagnen, sĂ„ jag tror inte pĂ„ hans snyfthistoria att han missat att scanna.
 
SjÀlv var jag in pÄ en butik och köpte lite lösgodis bara för ett tag sen. Tog sjÀlvscanningskassan för att jag bara hade det. DÄ blev det Älderskontroll jagbara eh what..:confused: :cool:som tur var hade jag Äldern inne för mitt lösgodis :D:p

AngĂ„ende ÖvergĂ„r sĂ„ var det tydligen inte första gĂ„ngen enligt butikschefen

https://nyheter24.se/noje/1157560-chefen-pa-ica-maxi-firad
 
Jag lÀgger till att personen som blev dömd hade enligt personal och vÀktare i butiken gjort detta mÄnga gÄnger förr. SÄ personalen och vÀktare hade blivit uppmanade att ha koll pÄ honom. Enligt Ätalet hade ocksÄ personal stÄtt nÀra och sett att han inte ens försökte scanna dessa varor.
Jag lÀste i samband med Ätalet intervjuer med andra butikschefer och Àgare. De sa samtliga att om man missat att scanna nÄgon enstaka vara sÄ Àr det inte hela vÀrlden, för sÄnt kan hÀnda. Men- om man ofta missar och om man dÄ speciellt missar de dyraste varorna sÄ kommer de börja ha koll pÄ den personen.
 
Man blir nog avstÀngd frÄn sjÀlvskanningen om det skulle vara nÄgot som hÀnder frekvent.
Jag hade en syster som satte det i system. AlltsÄ anvÀnde sjÀlvskanning med dosa som ett sÀtt att stjÀla pÄ. Hon blev av med sitt ICAkort och varje gÄng hon kom till butiken sÄ hade hon personal i hasorna.

Personligen Àr jag helt Ät andra hÄllet och kan verkligen inte förstÄ hur man kan ha samvete att medvetet stjÀla nÄgot, lÀste nyligen att det som oftast stjÀls nu förutom kött, Àr kaffe och Bregott. TÀnker att om man inte har rÄd med tex Bregott finns det annat att ha pÄ mackan, kan man ens kÀnna sig nöjd med sitt val av smörgÄsmargarin nÀr det inte ens Àr betalt för?
 
Tur man kan anvÀnda internet för storhandla...
Det gör jag ocksÄ, med hemkörning. Av rent praktiska skÀl eftersom jag inte ens hittar till de vettiga butikerna, men det Àr bra annars ocksÄ eftersom jag slipper stÄ i affÀren och slipper slÀpa :D
 
Jag Àr alltid paranoid nÀr jag handlat nÄgon annanstans innan jag Àr i affÀren och sjÀlvskannar. SÀrskilt nÀr det Àr saker som gurka, tomater och liknande. Har alltid kvittona i högsta hugg och har ibland gÄtt fram till personalen som stÄr dÀr och visat upp kvitton och vad jag har i vÀskan.

Gillar verkligen sjÀlvskanning och hoppas det finns kvar. Men förstÄr varför stölderna har ökat.
 
Jag gillar sjÀlvscanning och anvÀnder det varje gÄng. De enda fadÀserna jag varit med om Àr att jag rÄkat scanna olika varianter som samma vara. Köpte en handfull fÀrdigrÀtter vid ett tillfÀlle och tog tre Ät gÄngen frÄn samma fack, aka jag trodde att alla var samma rÀtt och scannade dÄ den översta tre gÄnger bara. NÀr jag sen kom till kassan och fick avstÀmning fick jag en upplÀxning för att man minsan mÄste scanna alla olika varianter pÄ samma vara.
 

Liknande trÄdar

Äldre Det kĂ€nns som att jag tjatar om detta men jag kan inte lĂ„ta bli för jag har verkligen fĂ„tt nog. Jag ber om ursĂ€kt pĂ„ förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
55 211
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • RintrĂ€nings- och utstĂ€llningstrĂ„d
  • Lösa hundar

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp