Funkar detta även vid andra årstider än sommar???

bettysmatte

Trådstartare
Jag hade gärna satt upp en sådan här som temporär utebelysning vid stallet. Elektrikerna har en 3 veckors väntetid just nu, och jag behöver ljus för att se att ta hästarna till och från hagen tidig morgon och kväll. Mina andra solcellslampor (har en ljusslinga och en dekorativ lampa på verandan) lyser inte speciellt bra just nu, men kanske denna har bättre solcell och batteri? Den är ju väldigt mycket dyrare. Någon som har testat, eller har funderingar överhuvudtaget på om det skulle kunna funka? Annars får det bli en "vanlig" LED-strålkastare med sladd så länge, men hade helst sluppit sladden....
http://www.jemfix.se/belysning-utomhus__3388/solcellslampa-led_9043286
 
Inte ens i tre veckor?
Jag kör med pannlampa mest hela tiden på vintern och det funkar fint.
Jag tycker att det är bökigt. Komma ihåg att ta på den innan man går ut. Komma ihåg var man har lagt den...:o Man ser bara åt det håll man vrider huvudet, osv. Jag använder också pannlampa ibland (fast just nu vet jag inte ens var de är/om de fungerar) men det brukar vara när jag är ute och går.
 
Jag hade gärna satt upp en sådan här som temporär utebelysning vid stallet. Elektrikerna har en 3 veckors väntetid just nu, och jag behöver ljus för att se att ta hästarna till och från hagen tidig morgon och kväll. Mina andra solcellslampor (har en ljusslinga och en dekorativ lampa på verandan) lyser inte speciellt bra just nu, men kanske denna har bättre solcell och batteri? Den är ju väldigt mycket dyrare. Någon som har testat, eller har funderingar överhuvudtaget på om det skulle kunna funka? Annars får det bli en "vanlig" LED-strålkastare med sladd så länge, men hade helst sluppit sladden....
http://www.jemfix.se/belysning-utomhus__3388/solcellslampa-led_9043286


Har du utag för stickkontakt ute? Vi köpte led med rörelsesensor och en utan rörelsesensor med stickkontakt. Dom lyser uppsuper bra.
 
För tre veckor skulle jag tveklöst använda pannlampa. Du överlever böket den korta tiden :)
Man överlever allt. Men jag ska bo själv här ute i två av veckorna, när maken är bortrest. Inga gatlyktor, dåligt med utebelysning, och 200 meter till närmsta granne. Alltså kolmörkt. Jag vill ha något lite mer bekvämt än en pannlampa under dessa omständigheter. Så det får nog bli LED strålkastare med förlängningssladd ändå....
 
Man överlever allt. Men jag ska bo själv här ute i två av veckorna, när maken är bortrest. Inga gatlyktor, dåligt med utebelysning, och 200 meter till närmsta granne. Alltså kolmörkt. Jag vill ha något lite mer bekvämt än en pannlampa under dessa omständigheter. Så det får nog bli LED strålkastare med förlängningssladd ändå....

Du ska göra som du vill. Men så olika det kan vara. Jag bor på landet i "kolmörker". Jag tycker pannlampan är mycket mer bekväm än fasta lampor. Jag har lyse både över stallplan och vid grinden till hagen. Men har ändå alltid pannlampan då det ljuset följer med.
 
Du ska göra som du vill. Men så olika det kan vara. Jag bor på landet i "kolmörker". Jag tycker pannlampan är mycket mer bekväm än fasta lampor. Jag har lyse både över stallplan och vid grinden till hagen. Men har ändå alltid pannlampan då det ljuset följer med.
Ja, det är olika. Jag gillar bland annat inte tanken på hur dålig jag är på att ladda/köpa nya batterier. Och så står jag där i mörkret och behöver ta in hästar utan att knappt se 30 cm framför mig. Sedan gillar jag inte heller att ha pannlampa på mig om det inte är kallt nog att ha mössa (och det är det inte ännu). Det är ju obekvämt :down: ! Men mitt i vintern - på promenad. Ja, då är pannlampa toppen för att se och synas på vägen :) .
 
Jag hade för det priset lätt provat i alla fall. 599 kr är ju en piss i nilen och lampan kan ju funka på andra ställen senare.
 
Jag hade för det priset lätt provat i alla fall. 599 kr är ju en piss i nilen och lampan kan ju funka på andra ställen senare.
Får göra det.... Jag fick tips av en bekant om en liknande (fast strålkastare) från Jula, som hon hade använt i 4 år vid sin lösdrift. Det funkade kanonbra :) ! Tyvärr är modellen utgående, och fanns inte i lager någonstans på rimligt avstånd... :( Annars hade det nog varit ett toppenval!
 
Får göra det.... Jag fick tips av en bekant om en liknande (fast strålkastare) från Jula, som hon hade använt i 4 år vid sin lösdrift. Det funkade kanonbra :) ! Tyvärr är modellen utgående, och fanns inte i lager någonstans på rimligt avstånd... :( Annars hade det nog varit ett toppenval!

Och Jula har den i inte i webbutiken?
 
Jag har nått liknande men tycker den har blivit sämre detta år. Kanske gått sönder? Jag vet inte om den gått sönder helt men då jag hade den ute hela förra vintern. Tycker att de borde hålla några säsonger ute året runt. Men den lös inte alls när det var som mörkast ute förra vintern och upplevt att den slutat att fungera nu när den skulle fungera som förra hösten. Gjorde jag fel som inte tog in den förra vintern :confused:?

Kanske var ett " måndagsexemplar".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp