Funkar detta även vid andra årstider än sommar???

Jag har nått liknande men tycker den har blivit sämre detta år. Kanske gått sönder? Jag vet inte om den gått sönder helt men då jag hade den ute hela förra vintern. Tycker att de borde hålla några säsonger ute året runt. Men den lös inte alls när det var som mörkast ute förra vintern och upplevt att den slutat att fungera nu när den skulle fungera som förra hösten. Gjorde jag fel som inte tog in den förra vintern :confused:?

Kanske var ett " måndagsexemplar".

Batterierna har troligen gett upp.
 
Batterierna!? Hittar inte dessa någonstans. Kan man alltså byta ut dem och så ska lampan funka igen :)?
Det borde ju finnas uppladdningsbara batterier någonstans på lampan, som då skulle kunna bytas ut...

Jag har sökt lite på nätet också, och hittat några andra modeller. Tyvärr har alla över en veckas leveranstid, och jag hade hoppats kunna rigga något i helgen, så det får nog bli Jem&Fix-lampan ändå (bara att hålla tummarna att den finns i lager lokalt!).
 
En sådan här blev det:
http://www.jemfix.se/belysning-utomhus__3388/straalkastare-9-x-1w-led-solcell-roerelsevakt_9047786

Satte upp den igår eftermiddag. Ska egentligen vänta 2 dagar innan jag tänder den, men det är så jäkla mörkt att jag nog tvingas testa den ikväll ändå..... Håller tummarna för att det funkar bra :) ! Solpanelen är hyfsat stor, och lampan går ju bara på vid rörelse, så jag har hopp om att det kan gå. I alla fall tills jag har fått min "riktiga" el installerad. Om den sedan visar sig funka bra kommer jag att flytta den till framsidan av stallet i stället, för där behövs det alltid lite mer ljus!
 
@bettysmatte Hur har det fungerat?

*nyfiken som gillar att ha det ljust* :D
Tände den igår, och den funkade helt över förväntan :) ! Den lyste upp VÄLDIGT bra, och jag tror att den kommer att bli toppen på framsidan sen också, där jag i nuläget bara har belysning som man tänder ifrån stallet. Vilket innebär att man får traska en bra bit i mörker över en ojämn gräsplan mellan huset och stallet innan man kommer fram och kan tända. Än så länge väldigt nöjd med mitt köp alltså :) !
 
Tände den igår, och den funkade helt över förväntan :) ! Den lyste upp VÄLDIGT bra, och jag tror att den kommer att bli toppen på framsidan sen också, där jag i nuläget bara har belysning som man tänder ifrån stallet. Vilket innebär att man får traska en bra bit i mörker över en ojämn gräsplan mellan huset och stallet innan man kommer fram och kan tända. Än så länge väldigt nöjd med mitt köp alltså :) !

Låter ju mycket bra :)
 
Tände den igår, och den funkade helt över förväntan :) ! Den lyste upp VÄLDIGT bra, och jag tror att den kommer att bli toppen på framsidan sen också, där jag i nuläget bara har belysning som man tänder ifrån stallet. Vilket innebär att man får traska en bra bit i mörker över en ojämn gräsplan mellan huset och stallet innan man kommer fram och kan tända. Än så länge väldigt nöjd med mitt köp alltså :) !

Då hade jag lagt några kronor och installerat skymmningsrelä till den belysningen.
 
Då hade jag lagt några kronor och installerat skymmningsrelä till den belysningen.
Det har den (om jag förstår dig rätt). Den tänds bara vid rörelse när det är mörkt. Man kan ställa in hur pass mörkt det ska vara för att den ska gå på, och också hur länge den ska lysa när det går på.
 
Det har den (om jag förstår dig rätt). Den tänds bara vid rörelse när det är mörkt. Man kan ställa in hur pass mörkt det ska vara för att den ska gå på, och också hur länge den ska lysa när det går på.

Skymningsrelä som Lovisaleonora menar är att lampan slår på och lyser konstant från skymning :)

Jag har som dig på stallplan, den tänder vid rörelse. Men jag installerade en lampknapp inne i huset som tänder den (i 120 sekunder). Så kan man slå på den när man går ut och slippa snubblandet i mörker innan man kommer innan för rörelsevaktens radie.
 
Skymningsrelä som Lovisaleonora menar är att lampan slår på och lyser konstant från skymning :)

Jag har som dig på stallplan, den tänder vid rörelse. Men jag installerade en lampknapp inne i huset som tänder den (i 120 sekunder). Så kan man slå på den när man går ut och slippa snubblandet i mörker innan man kommer innan för rörelsevaktens radie.
Fast jag vill ju inte att den slår på och lyser konstant efter skymning, för då är jag rädd att det inte räcker med solenergi mitt i mörka vintern!
 
... på framsidan sen också, där jag i nuläget bara har belysning som man tänder ifrån stallet.

Den du berättar att du har på framsidan, som man tänder från stallet. Sätt skymningsrelä på den, så är det tänt när det är mörkt. Hela tiden. För den går ju rimligen på 230 v eftersom du tänder från stallet?
 
Den du berättar att du har på framsidan, som man tänder från stallet. Sätt skymningsrelä på den, så är det tänt när det är mörkt. Hela tiden. För den går ju rimligen på 230 v eftersom du tänder från stallet?
Aha. Jag trodde att du hade länkat till någon annan lampa. Ja, det skulle man ju kunna göra. Eller så ser man hur den som jag redan har lagt pengar på fungerar när man jag flyttar den till andra sidan huset.... :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp