funkar en "flugluva" mot ljud?

jerseyko

Trådstartare
Jag har ett fullblod som ja, är ett fullblod ;)

Hon lyssnar aldelles för mycket när man rider och blir okonsentrerad, hon lyssnar såklart på min röst. Men också på att det åker en bil 6 mil bort ungefär. Eller att en kotte ramlar ner några 100m in i skogen.

Sv: funkar en "flugluva" mot ljud?

Nej bara en flughuva lär knappast hjälpa, de är ju såpass tunna så det lär knappast göra någon skillnad, men stoppa bomull i öronen på henne och ev. kan du ha en flughuva utanpå också i så fall. Men vi har bara haft bomull i öronen på sånna hästar, har funkat bra.

Får testa med det imorgon, såg att de hade billiga flughuvor perfekt på tex tävling men jag är tveksam. ska de funka lär de vara av väldigt tjockt tyg ;)

En rejäl bomullstuss är bättre. Annars finns det rycktussar av skumgummi i travshopar. Dom är bra.

jag hade en travluva på min fast utan tussar, den fungerade skitbra, han blev mkt lugnare o koncentrerade sig bättre, har en liten bild här

2005_0101Image0011.jpg

körde ner bomull i öronen på henne igår, och visst blev det skillnad, konsentrerade sig mer på mig.

Nu måste jag bara binda för ögonen på henne så ska vi se att det går att rida ut ordentligt också utan att behöva sitta av för en sten :smirk:

ang bomull i öronen så har jag ett litet tips.
ha i bomullen i en bit nylonstrupa och knyt i hop.då riskerar man inte att någon bomull blir kvar i örat .

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 088
Senast: lirco11
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 611
Senast: fixi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 473
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka