Funkar inte med gamla spel

Saeta

Trådstartare
Jag fick någon knasig idé om att installera ett gammalt harrypotter spel. De hade jag på XP och inte Vista då alltså senast jag spelade de för en herrans massa år sen.

Nu vill de inte funka när jag installerat de på min nya dator. De liksom "laggar/hackar/blinkar" eller hur man nu ska förklara det.

Någon som har en aning om varför de blir så?
Kan de vara så att min dator är för bra för spelet?
Jag har för dåligt grafik kort? Fast de borde de inte vara för de är bättre än mitt förra och då gick de ju att spela :p

Hur som helst, någon som orkar förklara för en okunnig som mig? :laugh:

Sv: Funkar inte med gamla spel

Så många som kollat men inte en enda som svarar? :(
Är de ingen som vet?

De har jag redan gjort, men de funkar inte :mad: och sen testade jag att ändra "kör som admin" något liknande.. Funkar inte heller. Vad är felet liksom :p de funkar utmärkt på min pojkväns dator som har Vista och de har jag med, så då borde de ju funka på min med :p

Då kan det vara bl.a. minne, grafik, hårddiskutrymme som kan vara otillräckligt. Du kan ju alltid jämföra de olika datorerna. Eller så får du köra på pojkvännens dator då! ;)

De kan de ju vara.
Men de skumma är att jag liksom har bättre grafikkort på nuvarande dator än min gamla, där spelet funkar. Och minne finns det gott om.

Men de kan ju vara något med de iaf :) får försöka kolla upp de!

Liknande trådar

IT & mobiler Rottade fram en ldag med gamla barn spel idag ;) Och hittade min barndoms älsklings data spel från 1993 :angel: BUSYTOWN :love: ...
Svar
3
· Visningar
1 107
Senast: Elftor
·
L
IT & mobiler ngn som kan hjälpa mig? Laddade in Might and Magic 7 (relativt gammalt spel, kräver inte mkt kapacitet, kan köras med from. win 95/98)...
Svar
16
· Visningar
1 341
Senast: lill_flesky
·
B
IT & mobiler I Torsdags hämtade jag ut min nya dator med skärm på Posten. Kollade efter transportskador men allt såg finfint ut! Väl hemma ska då...
Svar
2
· Visningar
1 166
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025