Bukefalos 28 år!

Furminator

Sv: Furminator

Furminatior är nått av de bästa ja testat....
Både till hund & häst...så sjukt bra.

Kopierna är ingenting mot orginalet.....de bästa ja någonsin köpt.
Speciellt för mycket långhåriga fällande islandshästar!! :p
 
Sv: Furminator

Använder du den som är särskilt för hästar eller använder du samma på pållarna som på vovvarna?
 
Sv: Furminator

Japp. Det gör den. Men akta så att du inte tar för mycket:grin:
Det är tydligen väldigt kul att använda den, för rätt som det var fanns inget underhår kvar, och då fryser hundstackarna:o så var beredd att få använda täcke efter användandet:p:D;)
 
Sv: Furminator

Fungerar denna på rasen Lhasa Apso?

Jag har en hund med liknade päls och kvinnan i djuraffären som föder upp lhasor rekommenderade inte furminatorn, utan ett annat (betydligt billigare!) verktyg.
Den ser ut som en korsning mellan en masa virknålar och knivar - 10 stycken i bredd. Fungerar helt sanslöst bra.
 
Sv: Furminator

Jag har en hund med liknade päls och kvinnan i djuraffären som föder upp lhasor rekommenderade inte furminatorn, utan ett annat (betydligt billigare!) verktyg.
Den ser ut som en korsning mellan en masa virknålar och knivar - 10 stycken i bredd. Fungerar helt sanslöst bra.

Vet du mer än så, mer exakt vilket verktyg hon syftade på? Någon bild eller så? :)

Kan tillägga att vi klipper vår lille kille, så han är inte långhårig. Dessutom är han 9 månader gammal och har en hel del underhull som behöver tas bort...
 
Sv: Furminator

Köpte en original på en webbutik för ca 240 kr, Mellan storleken. Räcker gott och väl till min stora schäfer. Långhåriga taxen fungerar den så där på men sen har han ju inte samma sorts underull... Schäfern är den helt otrolig på.

kan du PMa vilken webbutik?? vill å ha en :P

:bow:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 844
Senast: Nepenthe
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 756
Senast: alazzi
·
Samhälle Vill inte spamma i Bensinupprorstråden men eftersom frågan uppkom där (också) och jag privat har diskuterat detta en del, samt grubblat...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 878
Senast: 95johsv
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 964
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp