Fy fan! Stackars djur ........

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fy fan! Stackars djur ........

Anledningen till att ingen slagit larm är tydligen att hästarna stått inne i stallet - ingen har alltså sett dem.

Jag håller med om att det är fruktansvärt att sådant kan hända.

Immer

Usch, man blir så ledsen av att se sånt där! :cry:
Tyckte dock att det verkade lite konstigt att flera hästar fick stanna kvar, trots att det tydligen inte var första gången hästägaren miss-skött sig. Han borde väl ha fått sina chanser så att säga. Men om hästarna kommer att finnas kvar där hoppas jag verkligen ägaren får hjälp att reda upp det!

I såna kan djurskyddsinspektörerna göra nytta och hjälpa djuren, och folk som ser liknande missförhållanden får slå larm, istället för att ödsla energi på att anmäla och klaga på folk som har typ 2 cm för lågt i tak i stallet, eller har hästarna ute en halvtimme för länge.

Även om han haft hästarna inne hela tiden tycker jag det är konstigt att ingen reagerat på att de är inne hela tiden. Ja menar folk reagerar ju på att hästar är ute för länge och när det regnar osv...osv.... Hade jag bott i närheten hade jag tyckt det var konstigt att 13 hästar eller vad det var aldrig vistas utomhus.

Diskussionen kanske kan fortsätta i den tråd som finns under hästverksamhet. Onödigt att ha två eller flera trådar om samma sak/artiklar.

Boj/moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 663
Senast: Rosett
·
Ekonomi & Juridik Vet inte vad jag vill, är bara så jävla förbannad nu. Jag har vetat att Sverige är helt värdelösa när det gäller att straffa... 2 3
Svar
47
· Visningar
6 862
Senast: BIMM
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (HD) Två djurskyddsinspektörer möttes av en förfärlig syn när de på onsdagskvällen besökte en hästgård. Fem hästar fick avlivas på...
Svar
16
· Visningar
3 123
Senast: Fille
·
H
Hästmänniskan I dagens tidning kunde man läsa om hur en man har misskött sina hästar ingen hovvård, väldigt smutsiga boxar etc. 5 hästar avlivades...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Tosen_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31