Fylla i anmälningsblanketten

alice

Trådstartare
Jag har två små frågor ang ifyllning av anmälningsblanketten; Måste man skriva ut hela sitt personnummer, inkl de fyra sista? Har glömt bort hur jag brukar göra.... :o
När det gäller ägaren till hästen....kan man vara lat och skriva "ryttaren" där? I vissa hästförteckningar står det "ryttaren" som ägaren på vissa hästar och på vissa står namnet utskrivet även fast ryttaren och ägaren är samma person. I samma hästförteckning alltså...

//Alice - förvirrad

Sv: Fylla i anmälningsblanketten

Jag minns inte om jag brukar skriva min fyra sista men jag tror det. Det står inga anvisningar heller så gör som du vill. Men jag skulle skriva alla tio nuffrorna för säkerhets skull :)

Ja, du kan skriva Ryttaren om ryttaren äger hästen :)

Jag minns inte om jag brukar skriva min fyra sista men jag tror det. Det står inga anvisningar heller så gör som du vill. Men jag skulle skriva alla tio nuffrorna för säkerhets skull :)

Ja, du kan skriva Ryttaren om ryttaren äger hästen :)

:bow:

Tackar ödmjukast! Sitter på jobbet och hade därför inte TR närvarande....
Jag tror jag också brukar skriva alla 10 siffrorna, men när jag började fundera blev jag osäker. Har haft en "färdig" anmälningsblankett i datorn, men den är tyvärr borta?

Ja, ryttaren äger hästen! ;)

//Alice

:bow:

Tackar ödmjukast! Sitter på jobbet och hade därför inte TR närvarande....
Jag tror jag också brukar skriva alla 10 siffrorna, men när jag började fundera blev jag osäker. Har haft en "färdig" anmälningsblankett i datorn, men den är tyvärr borta?

Ja, ryttaren äger hästen! ;)

//Alice

Jag har inte TR med mig på jobbet heller, dock brukar jag ha en del av det i huvudet :D Jag är lite nördig. Dock är jag som skrivet inte helt säker på det här men jag tycker att det är bättre att skriva för mkt än för lite.

Skumt att blanketten försvunnit. Den ligger inte i Papperskorgen eller nåt? Provat att söka efter den?

Skumt att blanketten försvunnit. Den ligger inte i Papperskorgen eller nåt? Provat att söka efter den?

Tror nog att jag i ett "svagt ögonblick" har raderat anmälan. Papperskorgen tömmer jag med jämna mellanrum så där fanns den inte....men iof kan den ligga under "temp".... *springer iväg och kollar*

Edit: Jo, den låg under "temp"-foldern! :o

//Alice

Senast ändrad:

Tror nog att jag i ett "svagt ögonblick" har raderat anmälan. Papperskorgen tömmer jag med jämna mellanrum så där fanns den inte....men iof kan den ligga under "temp".... *springer iväg och kollar*

Edit: Jo, den låg under "temp"-foldern! :o

//Alice

Jamen titt. Då var det ett mysterium löst då ;)

Ja man ska skriva även de sista fyra siffrorna. (Så att skatteverket kan sno dig på skatt för inridna premier...)

Ja man ska skriva även de sista fyra siffrorna. (Så att skatteverket kan sno dig på skatt för inridna premier...)

Gissade det, eftersom fältet är "programerat" för 10 siffror inkl bindestreck. Nu fyllde jag i hela personnumret även om det bara är för lokal tävling utan premier. ;)

Skatteverket....ja, just det. Man ska ju deklarera för ev premier. *sucka tungt*

//Alice

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 688
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 555
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
12 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka