Fynd? LEWA

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare armando16
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 775
A

armando16

Har percis fått fatt på en sadel, har sökt urlänge,men inte hittat ngn som legat trevlig på hästen. Svarade på annons på blocket idag, en 17 tums LEWAsadel (allround) med bomvidd 31. naturligtvis gammal,men förvånansvärt fin i läder och söm. även stoppningen schysst. Vad brukar dessa ligga på i pris? Jag betalade 800 kr för mig, då ingick frakt till mig.

Och ni som rider med dessa sadlar, är ni nöjda? Är lädret av så bra kvalitet som det verkar vara?

Sv: Fynd? LEWA

Jag har haft en Lewa Comet sadel. Jättetrevlig sadel i en billig prisklass.
800:- verkar rimligt om den är hel och i hyggligt skick.
Är den jättefin så är det nog ett fynd!:)

Jag köpte en begagnad Lewa för 11 år sedan i samband med ett hästköp, den har hållit bra sedan dess oc hvarit mycket skön att rida i, tyvärr så gick den sönder nyligen och jag tyckte att eftersom den inte passar till någon av mina hästar, så var det inte värt att lägga ner sadelmakarpengar på denna sadel. Tror snarare att det hade blivit dyrare än vad jag fick ge för den tidigare.

Men hoppas du kommer trivas i din sadel iallafall, tror att det är en ganska bra sadel. :banana:

Vi köpte en Lewa sadel för 500 kronor till vår nordsvensk för några år sedan. Jätte gammal men jättefin sadel, ganska bekväm också för den delen :) Tyvärr växte hon ur den.

Det är bra gamla sadlar så du har nog gjort ett fynd :)

Jag har också haft en Lewa sadel för många herrans år sen. Men jag måste nog säga att det e den värsta sadeln jag har haft. Men trivs du i den så e det väl ingen jättedålig sadel och kostar den bara 800:- och e fin så har du gjort ett bra köp!

hej köpte en lewa (comet.. tror jag) för 700 kr för 2 år sen. den är jättefin me passar inte min nuvarande häst eftersom den är vid bom. 18" säte har den... så de tär nog vad man får ge för en sån sadel..

hej köpte en lewa (comet.. tror jag) för 700 kr för 2 år sen. den är jättefin me passar inte min nuvarande häst eftersom den är vid bom. 18" säte har den... så de tär nog vad man får ge för en sån sadel..
Min hade för smal bom så den har jag inte kvar. Din kanske passar på min breda häst! :angel:

Lewa är bra och billiga sadlar, de slutade tillverkas någon gång efter berlinmurens fall (tillverkades i DDR). Travshopen här sålde ut de sista de köpt in för 2500:- för sådär 12 år sedan (de var iofs i en hiskelig gul färg).

Jag har bara goda erfarenheter, har haft en själv och ridit regelbundet i 3-4 st till alla av olika modeller och åldrar.

det kanske den skulle! min häst behöver smal bom så det säger ju allt ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden
  • Födda 2022
Tillbaka