Fyra års fängelse för övergrepp mot barn – tog kontakt via hästspel

Den tidigare sexbrottsdömde mannen använde sig av hästspelet Star Stable för att få kontakt med barn. Nu döms han till fyra års fängelse för att ha utsatt fler än 80 barn för sexuella övergrepp på nätet.

Förstår inte hur de bär sig till.. spelade det där spelet jämt för några år sedan och visst, de åren typ 2012-2018 kunde man skriva dumma grejer, men sen uppdaterades chattfunktionen och man kunde knappt ha en normal konversation längre.
De få gånger jag har spelat sen dess så har man verkligen fått anstränga sig för o skriva frågor eller liknande.
Oavsett så är det fruktansvärt. Tråkigt att inte ens barnspel kan vara trygga. Finns människor till allt..

Förstår inte hur de bär sig till.. spelade det där spelet jämt för några år sedan och visst, de åren typ 2012-2018 kunde man skriva dumma grejer, men sen uppdaterades chattfunktionen och man kunde knappt ha en normal konversation längre.
De få gånger jag har spelat sen dess så har man verkligen fått anstränga sig för o skriva frågor eller liknande.
Oavsett så är det fruktansvärt. Tråkigt att inte ens barnspel kan vara trygga. Finns människor till allt..
Jag lyssnade på en SR dokumentär om vuxna som ”raggar” barn på spelplattformar. Tydligen så byter de till Snap chat ganska snart, där det inte finns övervakning och meddelandena försvinner.
Mvh hon som var ung på 80-90 talet och aldrig har spelat Star stable och inte ens vet hur snap chat skrivs.

Jag kan vittna om att det är så som @Whirlie skrev. De brukar ju fiska upp barn genom att hänga på spel, kanske ge någon present i spelet som barnet väldigt gärna vill ha, och sen hamnar man till slut på chattplattformar med barnen. Discord, snapchat, instagram... vad som helst liksom.
Sen groomar man tills barnet vågar skicka någon bild, och det är ju då skiten börjar.

Var för 4 år sedan uttråkad och gick ut på just sådana spelplattformar där det fanns mycket barn och utgav mig för att vara just ett barn. Jag lockade till mig såna där äckel och samlade bevis kring dem, anmälde sedan till polisen och alla spelplattformar jag kunde komma på samt de chattprogram jag visste att de brukade använda sig av. Lyckades få ganska många bannade för evigt från många plattformar, men ofta kunde polisen inte göra något särskilt (men var glada att de hade fått in en första anmälan som skulle underlätta om de fick in flera). Fick två pedofiler i fängelse i USA dock, där hjälpte jag två barn jag träffat i ett spel som berättade för mig om vad som hänt dem, med att samla in bevis samt anmäla och berätta för deras föräldrar. Slutade dock pga tog mycket tid och att jag började må dåligt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I dag åtalas den man som är misstänkt för att ha utsatt över 80 barn för sexuella övergrepp på nätet - flera av kontakterna med barnen...
Svar
2
· Visningar
1 265
Senast: Görel
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
25 343
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det tog ungefär 2 månader innan jag kom ur min overklighetsbubbla och återvände till verkligheten, den där verkligheten där hur många...
Svar
0
· Visningar
601
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
989
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31