- Svar: 6
- Visningar: 1 373
Den tidigare sexbrottsdömde mannen använde sig av hästspelet Star Stable för att få kontakt med barn. Nu döms han till fyra års fängelse för att ha utsatt fler än 80 barn för sexuella övergrepp på nätet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den tidigare sexbrottsdömde mannen använde sig av hästspelet Star Stable för att få kontakt med barn. Nu döms han till fyra års fängelse för att ha utsatt fler än 80 barn för sexuella övergrepp på nätet.
Hur i helvete kan en man få ett straff på 2år och fyra månader, men bara 4 år för 84 övergrepp...
Jag tappar snart hopp om mänskligheten
Jag lyssnade på en SR dokumentär om vuxna som ”raggar” barn på spelplattformar. Tydligen så byter de till Snap chat ganska snart, där det inte finns övervakning och meddelandena försvinner.Förstår inte hur de bär sig till.. spelade det där spelet jämt för några år sedan och visst, de åren typ 2012-2018 kunde man skriva dumma grejer, men sen uppdaterades chattfunktionen och man kunde knappt ha en normal konversation längre.
De få gånger jag har spelat sen dess så har man verkligen fått anstränga sig för o skriva frågor eller liknande.
Oavsett så är det fruktansvärt. Tråkigt att inte ens barnspel kan vara trygga. Finns människor till allt..
Jag kan vittna om att det är så som @Whirlie skrev. De brukar ju fiska upp barn genom att hänga på spel, kanske ge någon present i spelet som barnet väldigt gärna vill ha, och sen hamnar man till slut på chattplattformar med barnen. Discord, snapchat, instagram... vad som helst liksom.Förstår inte hur de bär sig till.. spelade det där spelet jämt för några år sedan och visst, de åren typ 2012-2018 kunde man skriva dumma grejer, men sen uppdaterades chattfunktionen och man kunde knappt ha en normal konversation längre.
De få gånger jag har spelat sen dess så har man verkligen fått anstränga sig för o skriva frågor eller liknande.
Oavsett så är det fruktansvärt. Tråkigt att inte ens barnspel kan vara trygga. Finns människor till allt..