Fysioterapist/equiterapeft?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Triax
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 618
T

Triax

Ursäkta om jag stavat rubriken fel:crazy:
Men vad är det för skillnad på dessa två?
Hur gör de när de undersöker hästen och när har man behov att ta ut någon av dessa, vilka problem kan de "lösa"?

Sv: Fysioterapist/equiterapeft?

Ingen som har tagit ut en sådan till sin häst???

Fysioterapeuthen är mer utbildad.

Jag använder FT till mina hästar. Hon behandlar genom laser, arkepunktur samt massage.
Hon ger även tips på träning som är bra för hästen.

Tack för ditt svar. Har funderat på att kontakta någon av dessa, då är det en Fysioterapeft jag ska leta efter.

en ET har kiropraktik,massage,streching, laser, akupunktur, en del har gåttt vidare med homeopati

Är du säker på att kiropraktik ingår i ET utbildningen?

Japp, det är den största biten i utbildningen.

Vill du ha mer info om Equiterapeuter och deras utbildning kan du kolla utbildningens respektive förbundets hemsida ===> www.htuab.se och www.svef.se

Mig veterligen finns det ingen annan utbildning till Fysioterapeut än den som Equicare startade upp för ett tag sedan. Rätta mig om jag har fel, men jag misstänker att den är betydligt kortare än 2,5 år....

Liknande trådar

Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 790
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 380
Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 399
Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
415
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025