Gå in skor?

Lyan

Trådstartare
Jag fick tag på ett par helt underbara skor till mycket bra pris häromdagen 😍 Problemet är att de börjar skava redan efter ett par minuters användning för det är en ganska skarp kant precis vid hälen. Jag vet att det går att fixa sådant på skor i äkta läder, men går det att göra något med skor i fuskläder eller är det bara att inse att de inte passar min fotform och skicka tillbaka dem?
IMG_2756.jpeg
 
Kan du ha strumpor i skorna? Blöt ner ett par strumpor som du har på dig ett par timmar i skorna så formar de sig bättre☺️
 
Jag fick tag på ett par helt underbara skor till mycket bra pris häromdagen 😍 Problemet är att de börjar skava redan efter ett par minuters användning för det är en ganska skarp kant precis vid hälen. Jag vet att det går att fixa sådant på skor i äkta läder, men går det att göra något med skor i fuskläder eller är det bara att inse att de inte passar min fotform och skicka tillbaka dem?
Visa bifogad fil 137709
Mina har en skarp typ kant som mina fötter vande sig vid efter att ha gått första tiden med plåster på. Fötterna vänjer sig vid det mesta har jag märkt. Jag försöker dock inte ens gå in skor längre oavsett vad det är för skor utan skoskavsplåster i början.
 
Syntetläder formar sig åxå till en viss, rätt liten, gräns. Så om du har tålamod så kan du säkert gå in dom med dom tips du fått här. Men en viktig fråga att ställa är hur lätt har du för skavsår? Jag får skavsår på väg till bilen om jag har fel skor. Så jag hade nog aldrig orkat med att försöka. Har du normala vettiga fötter så ska du absolut försöka eftersom du gillar skorna!
 
Skarp kant hade jag inte chansat på att den ska bli bättre. Även om det kanske skulle töja sig så slutar det inte vara en illa placerad och alltför markerad kant tänker jag.
 
Är det fuskskinn så är det nog ganska hopplöst, tyvärr. Jag har aldrig varit med om skor i den typen av material som faktiskt gett med sig och blivit mjukare med tiden. Vill du ändå prova att gå in dem så tror jag att det vore bra att sätta dit ett hälgrepp. Nylonstrumpor som ger lite glid istället för att låta skon skava direkt mot huden kan också hjälpa.

/mvh en som får skavsår bara av tanken att ta på sig skor som inte passar perfekt :nailbiting:
 
Tack för era tips! Jag ska se om de har några billiga hälgrepp här i stan och om de inte har det så får jag nog skicka tillbaka skorna för det börjar göra ont ganska fort även med strumpor och det är skor jag helst vill vara barfota i
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Köpte ett par skor, walkingskor tror jag det är. Enda problemet med dom är att lästen är rätt smal och en uppbyggnad på sulan ligger åt...
Svar
9
· Visningar
1 484
Senast: Niyama
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 304
Tjatter Så hur var ditt år? Vad var bäst, sämst? Dvs vad är dina tankar om året som gått? Själv nådde jag lågvattenmärket med mitt mående i...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 205
Senast: Qelina
·
Kropp & Själ (Om någon nu vet vem jag är - håll gärna tyst om det) En i min närhet bor tillsammans med sin man. 3 barn (rätt så icke lugna sådana)...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 116
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp