Gå ur a-kassan?

Ska jag vara ärlig vet jag inte ens om jag är berättigad till a-kassa, då jag hade olika vik. innan sjukskrivningen. Och jag har svårt att tro att a-kassan skulle kunna svara på det utan någon typ av utredning av samma anledning. Och det orkar jag inte engagera mig i 😔

Jag hade nog faktiskt inte vågat avsluta.
 
Ska jag vara ärlig vet jag inte ens om jag är berättigad till a-kassa, då jag hade olika vik. innan sjukskrivningen. Och jag har svårt att tro att a-kassan skulle kunna svara på det utan någon typ av utredning av samma anledning. Och det orkar jag inte engagera mig i 😔
Har du varit i närheten av att arbeta i "normal" omfattning så är du det. Det räcker med att ha gjort halvtid i sex kalendermånader inom ramtiden. Så utgå från att du är kvalificerad, snarare än motsatsen, i fall du inte vet att det finns skäl att du inte skulle få något.
 
Vet inte om jag missminner mig nu, men var det inte någon avdragsrätt för a-kasseavgiften (el likn.) med i årets budgetförslag? Så kanske vinsten med att gå ur blir mindre än du tror.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 357
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 814
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 114
Senast: Mabuse
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 860
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp