Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min häst älskar att hoppa, villket är jätte bra men när jag ska galoppera över cavalettis så hoppar han över och börjar bocka efter. Det jobbiga är att man typ rammlar av hela tiden Har ni några tips hur man kan få stopp på det?
Du kan ju antingen gå den vanliga vägen, försöka hålla fram den för skänkeln och hålla upp huvudet, se till att den verkligen galopperar, eller så kan du göra som jag var tvungen att göra med min häst (beroende på hur stort problem det är). När jag fick honom kostade han mig två brutna revben och ett brutet ben i handen, då han bockade bocksprång som det inte gick att sitta kvar på. Jag var ledsen och rädd och var beredd att låta köpet gå tillbaka då min tränare satte martingalen i nosgrimman. Detta gör att dom inte kan bocka med lika mycket rygg. Sen fick jag helt enkelt gå på honom med spöt varje gång han bockade i några veckor. Sen dess har han aldrig bockat.. Visst, det känns elakt att bestraffa dom för att dom tycker att det är kul (fast ibland är det ju bara elakt, tror det var fallet med min häst), med det får aldirg bli farligt!
Sen skulle jag kolla upp rygg och sadel på hästen först, många hästar som brallar efter hindren (eller bommar i ditt fall), gör det för att dom känner obehag. Svårt att säga utan att ha sett din häst, du vet säkert varför den gör det!
Hästnyheter Nu på sommaren är hästens parasiter som mest aktiva. Masklarverna vaknar upp på våren och vill med hjälp av hästarna föröka sig på betet...
Hundavel & Ras Jag kan bara svara på utifrån hur jag själv tänkt (eftersom jag då har två blandraser och en renrasig, och kollar på annonser både för...