Gåbort-present?

Så eftersom jag levt under en sten och inte lärt känna så mycket nya människor senaste åren... Vad är rimligt att ta med som gåbort-present/inflyttningspresent till någon man känner lite löst, strax under 30-årsåldern? Känns lite dumt att komma helt tomhänt 😬
Hur bor din vän? En trevlig present, tycker jag, är ett insektshotell - förutsatt att personen som får det bor på marknivå.
 
Nåt annat jag hade tyckt var roligt hade varit något som personen odlat eller gjort själv. Hemgjord saft på bär från den egna trädgården, tomater från egen odling, hembakade kakor osv. Man behöver inte köpa något. Det är minst lika trevligt att få något som personen själv odlat/tillagat.
 
Jag hade inte velat få en inflyttningspresent som är en prydnadssak som jag måste hitta en plats till. Ingen skål eller liknande.

Till mig hade ätbara och drickbara saker varit toppen! Man äter/dricker upp det och har det inte liggande hemma sen.

Så brukar jag tänka om de flesta presenter nu för tiden, att de ska vara något som konsumeras och inte tar plats.

Inte i inflyttningspresent men i andra sammanhang tror jag på årskort. Man kan gå ihop några. Själv önskar jag mig ett till Vasamuseet, Skansen och Millesgården är andra ställen som jag vet att folk gett bort årskort till. I dessa tider ser jag sånt som stödverksamhet.
 
Så brukar jag tänka om de flesta presenter nu för tiden, att de ska vara något som konsumeras och inte tar plats.

Inte i inflyttningspresent men i andra sammanhang tror jag på årskort. Man kan gå ihop några. Själv önskar jag mig ett till Vasamuseet, Skansen och Millesgården är andra ställen som jag vet att folk gett bort årskort till. I dessa tider ser jag sånt som stödverksamhet.

Ja, sånt är bra!
 
En flaska lite dyrare olivolja + en flaska lite dyrare balsamvinäger?
Det finns ju på det flesta matvaruaffärer, går ju att köpa en "flaskpåse" till eller knyta cellofan och presentband om dem.
Min förening har sålt Spicy Dreams och där fanns ett färdigt kit som jag tyckte var perfekt som gåbortspresent! :)
 
Var bortbjuden hem till några jag aldrig träffat förr (har precis blivit medlem i en ny förening) och då hade jag med mig en flaska päroncider från Frankrike och en äppelcider gjort på Ingrid-Marie äpplen. Båda alkoholfria, men lite roligare "bubbel". Det finns riktigt mycket skoj på Systembolagets alkoholfria hyllor!
 
Jag hade inte velat få en inflyttningspresent som är en prydnadssak som jag måste hitta en plats till. Ingen skål eller liknande.

Till mig hade ätbara och drickbara saker varit toppen! Man äter/dricker upp det och har det inte liggande hemma sen.
Jag håller med, plus att det inte säkert passar min smak. Då blir det något som man känner att man "behöver" behålla för det var en present ... :cautious:
Uppskattar ätliga och drickbara saker mycket mera!
 
Jag brukar gå ned till källaren och rota fram nån keramik jag gjort men inte orkat sälja. Går alltid hem. 😅

Lite på samma tema - jag brukar rota fram en älg- eller renstek ur frysen och ge bort. Hittills alltid uppskattat.

Ätbara grejer hade jag satsat på. Jag har själv fått vin någon gång trots att jag aldrig dricker alkohol, det har jag gett vidare. Har inte tagit illa upp alls.
 

Liknande trådar

Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 180
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 472
Senast: Ullmerkott
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
562
Senast: niardasp
·
Relationer Min syster har fyllt 50 och ska ha fest i helgen, så deadline för en riktigt uppskattad present närmar sig. :nailbiting: Är urusel på...
2
Svar
27
· Visningar
2 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp