Bukefalos 28 år!

Gästabudste ifrån Nyköping

Soapbubble

Trådstartare
Nyköpingsbor se hit! På åttiotalet bodde min familj i Nyköping och det finaste te man kunde dricka var Gästabudste ifrån den lokala tebutiken.

Så nu undrar jag kan man fortfarande köpa Gästabudste i Nyköping? Jag har försökt googla men har inte lyckats. Min enda googleträff är ett Gästabudste ifrån Söderköping men efter kontakt med butiken har jag förstått att det inte är samma te. Så nu står min enda hopp till Buke.
 
Nyköpingsbor se hit! På åttiotalet bodde min familj i Nyköping och det finaste te man kunde dricka var Gästabudste ifrån den lokala tebutiken.

Så nu undrar jag kan man fortfarande köpa Gästabudste i Nyköping? Jag har försökt googla men har inte lyckats. Min enda googleträff är ett Gästabudste ifrån Söderköping men efter kontakt med butiken har jag förstått att det inte är samma te. Så nu står min enda hopp till Buke.

Har du någon aning vilken typ av blandning det var? Smaksatt? Neutral?
 
Nyköpingsbor se hit! På åttiotalet bodde min familj i Nyköping och det finaste te man kunde dricka var Gästabudste ifrån den lokala tebutiken.

Så nu undrar jag kan man fortfarande köpa Gästabudste i Nyköping? Jag har försökt googla men har inte lyckats. Min enda googleträff är ett Gästabudste ifrån Söderköping men efter kontakt med butiken har jag förstått att det inte är samma te. Så nu står min enda hopp till Buke.
Det finns väl en teaffär i Nyköping? Eller har funnits i varje fall.

Kontakta butiken och fråga.
 
Tror inte det är den tebutiken som fanns där förr. Ska råd råka min hjärna lite och ev kolla med mamma. Återkommer.
//Uppväxt i Nyköping
@Soapbubble Mamma visste bara om den bönör och blad som redan länkats.
Den butiken jag ser framför mig däremot finns nog inte kvar. Den låg i alla fall inte pä samma adress som bönor och blad, och hette något annat...
Sedan har Hellmanska gården lite teer också men väldigt skralt på hemsidan. Jag har dock en känsla av att de förr hade rätt mycket sorter i butiken. Men det var bra länge sen, så hur det är nu vågar jag inte gissa.

Edit: Den jag tänkte på hette Thehuset och låg på Östra Storgatan, jag törs inte säga om den ligger kvar, men ska jag gissa så tror jag inte det. ...
 
Senast ändrad:
@Cattis_E Det är nog den på Östra Storgatan som jag tänker på. Jag var väl typ sex år och minns hur vi gick över ån ifrån torget till teaffären. Det var helt magiskt i affären där det luktade te och de sålde inte bara te utan också broderade kimonons.
 

Liknande trådar

Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 668
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 971
Senast: Yrsel
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 253
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp