Bukefalos 28 år!

Gästbok i PHP

D

Dís

Jag har gjort en gästbok i PHP, allt funkar bra utom en sak och det är att när folk har skrivit i sin hemside adress så blir det ju en länk, men den öppnas inom samma ram som gästboken. Jag vill att länken ska öppnas i ett eget fönster. Hur ska jag skriva i koden så att det blir så? :confused:
 
Du må bruke target inne i linktagen.

F.x. <a href="link" target="parameter">link</a>

For å åpne en link i annet vindu kan du fx bruke target="new" eller target="_Blank" (liker jeg best).

Les mer om bruk av target her.
 
Jaha! Så man kan alltså anväda dom "koderna" i php också? Dom har jag använt på resten av hemsidan, som är gjord i html, men jag visste inte att man kunde använda dom i php också (är nybörjare i php). Tack för ditt svar! :)
 
Jeg er vel ingen racer i PHP selv, men innen annen webprogrammering (programmert endel Python og Perl selv) er det vanlig å skrive HTMLkode til fil. Gjesteboka jeg har laget i Perl setter iallfall inn HTMLkode i selve teksten som genereres med innlegg. Uten å være sikker, tror jeg det er de samme prinsippene i PHP. Du får prøve ;) Muligens andre som kan hjelpe også.. Men jeg tror du fine kan gjøre som jeg sa.

Hvordan får du generert hjemmesideURL som ikke hopper i nytt vindu forresten? Du bruker vel noe HTMLkode der?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
997
Senast: starcraft
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 929
Senast: tott
·
Tjatter Kära Buke! Finns det någon vänlig själ här som eventuellt kan hjälpa mig med en uppgift i skolan. Kursen är webbutveckling 1, så...
Svar
4
· Visningar
565
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 199
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp