Gaffeln i höger eller vänster hand?

Av någon anledning har jag alltid hållit besticken "rätt" trots att jag är vänsterhänt. Alltså gaffel i vänster och kniv i höger. Men jag skulle inte kunna äta med varken enbart gaffel eller sked med höger hand. Då kommer maten hamna "all over the place". :crazy:

Samma här! :D Haha, tänk att försöka äta soppa med höger hand! :nailbiting:

Jag är en mardröm vid bordsdukning, för jag har ingen aning om vad som är höger och vänster.
Det är alltid 50-50, fram till det ögonblick jag sträcker fram handen framför mig, och säger Goddag.

Liknande trådar

Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
485
Kropp & Själ Jag har problem med att vissa fingrar "fryser" fort, det är underligt nog mestadels 1 på varje hand. Pekfingret på vänster, långfingret... 2
Svar
21
· Visningar
734
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 171
Kropp & Själ Min gamla mamma har på ålderns höst blivit förtjust i champagne men klarar inte att öppna flaskan pga artros och brist på styrka. Finns...
Svar
3
· Visningar
284
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31