Galen valp!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare anja23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 29 842
Sv: Galen valp!

Jag är inte expert men jag skulle nog råda dej att antingen gå ut med din valp strax innan klockan åtta, eller ge den psykiska övningar, träffa folk, spåra m.m, självklart är ett alternativ att lugna den, det finns olika sätt, det bästa är ju att man lägger dom ner på sidan så att dom visar underkastelse, kämpar dom emot så är det bara bra, det är en kamp dom måste ha någon gång, dom ska ju självklart inte göra så varje gång, en eller två gånger brukar hundarna kämpa emot, sen vet dom vem som bestämmer.
Har du försett dig på CM, eller lever du kvar i förra århundradet?

Tyvärr finns har ingen spysmiley.
Din metod fugerar förmodligen klockrent om den är rädd för att skita på sig om den inte gör som du bestämmer.

Själv gillar jag hundar som inte blr som zoombies med döda ögon.
Hundträning handlar till mångt o mycket om respekt, o den skall vara ömsesigig.

Har du försett dig på CM, eller lever du kvar i förra århundradet?

Tyvärr finns har ingen spysmiley.
Din metod fugerar förmodligen klockrent om den är rädd för att skita på sig om den inte gör som du bestämmer.

Själv gillar jag hundar som inte blr som zoombies med döda ögon.
Hundträning handlar till mångt o mycket om respekt, o den skall vara ömsesigig.

:rofl::bow:

Jag älskar iofs CM, men har förstått att hans metoder är inget man använder på "vanliga" hundar i normal fostran. Försökte också "lägga" vår vilda ligga val när han hade sina "vild-ryck" men det blev han bara vildare av :rofl:
Upptäckte ganska snart att de där vild-rycken betydde att han var övertrött helt enkelt. Att stimulera mer gjorde bara att han gick i spinn, men att krypa ner och somna gjorde susen. :idea:

Fortfarande visar han när han är trött på detta smått desperata sätt, inte lika "galet" men ändå tydligt desperat-busande, och går man in i sovrummet då följer han lyckligt efter.

Min valp 13 veckor har också ryck fast dom kan komma lite när som helst. Och hon tar ut dom på katterna. Brukar tala om att katterna får man inte leka med och sedan lyfta upp henne i soffan där hon sedan somnar.

Tror att det är en sån där övertröttsgrej. Min valp är väldigt kvällstrött så hon får oftast rycken på eftermiddagen när vi ska äta :angel: och då vill man ju inte ha en valp skällandes, kutandes, med katterna efter sig eller tvärrt om, man vill ju ha lugn och ro.

Hon brukar se lite ledsen ut när jag lyfter upp henne men efter 2 min så sover hon.

Vår valp (12v, golden) blir fullständigt galen varje kväll, Klockan åtta kommer djävulen fram.
Hon springer runt runt, hoppar och biter i våra kläder, på väggarna, på mattorna, ja överallt.
bryr man sig inte om henne springer hon rally och skäller i lägenheten.

Hon brukar sova för det mesta under dagarna,

Är du säker på att det inte är en katt? :angel:

Min valp får också fnatt på kvällen. Det är nog helt normalt att de gör så och jag tror att det beror på att de börjar bli trötta. Sista rycket innan natten liksom ;) Som någon annan skrev brukar de rätt snabbt somna om man går och lägger dem, det gör i alla fall min lilla huligan

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 037
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är... 2
Svar
35
· Visningar
4 717
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 932
Senast: Amaranthe
·
Övr. Hund Har sökt på aktivering i forumet men får mest bara upp trådar med ”bruksaktivering”. Och det passar verkligen inte mig och min lilltös...
Svar
16
· Visningar
1 445
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka