• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare melly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 627
M

melly

Är de någon som vet ngt om galla? min häst får de på bakbenen efter hoppning. bara då.

Sv: Galla

Jag hoppas verkligen inte att hästen får galla på bakbenen efter hoppning? Då är något allvarligt fel. :eek: Däremot är det rättså vanligt att hästar får gallor efter att de har ansträngt sig mer än vanligt. ;)
Om jag var du skulle jag prova att ha på kylgel efter hoppasset.

Lycka till! :)

En i mitt förra stall hade häst som de hade en slags lera på, efter hoppningen. Jag använder detta på sommaren, kyler medans de torkar sen är de bara att borsta av.
Används mot gallor. Jag kommer inte ihåg vad leran heter dock. kan kolla upp detta vid intresse.

min häst får lätt gallor bak. spec om hon har hopptränat hårt (eller ridits hårt iofs) jag kör med back on track. tycker det fungerar super bra. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Gallor i hästens hasled är ett vanligt förekommande fenomen som kan indikera underliggande ledproblem. Tidig upptäckt och korrekt...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
Katthälsa Min katt är en korsning ragdoll perser, och han är väldigt långhårig och fäller som bara den nu, jag borstar var och varannan dag men...
Svar
6
· Visningar
414
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Det är dags för våran första utställning om en vecka och jag har inte haft möjlighet att bada henne under våren (hon står på lösdrift... 2
Svar
21
· Visningar
1 513
Senast: tanten
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 283
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka