Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Thea har börjat gnaga på gallret till Snödroppes bur sen jag testade släppa ihop de för första gången... Är det nån som kan tänkas veta hur man får henne att sluta med det? Hon driver mig till vansinne
Enda gången hon inte gnager är när Snödroppe får springa fritt och Thea således får tillgång till hennes bur (jag har de i inhägnad, varav Snödroppe har en bur i inhägnaden tills de kan flytta ihop. Kan tyvärr inte flytta buren då den utgör en vägg till inhägnaden).
Som det är nu får jag sätta Thea i transportbur över natten, men hur kul är det liksom... Inte hjälper det när hon driver mig till vansinne på dagen heller, gallergnagande är helt enkelt så sinnessjukt irriterande. Jag råkar dessutom vara överkänslig för somliga ljud, gallergnagande är ett av de ljuden
Kan inte annat än att hålla med, gallergnagande kan göra en totalt vansinnig. Det enda som möjligen överträffar det är frenetiskt krafsande på burbotten.
Vet inte riktigt vad man kan göra åt det. Verkar Thea gilla nya kompisen? Funkar det att ha Thea i buren och Snödroppe i hagen kanske? Då vänjer de ju sig verkligen vid varandras lukt också.
Ohja. Finns inte mycket som stör så mycket när man ska sova, och annars också för den delen!
Nae, Thea verkar inte så överförtjust. Har försökt låta de träffas men Thea försöker bara bitas medan Snödroppe försöker gömma sig hos mig. Vet inte riktigt var jag ska dra gränsen för vad som ska tillåtas?
Jepp, har testat det just för att de ska vänja sig vid varandras lukter. Det resulterar i att Thea bara gnager ännu mer på gallret Så för luktens skull har jag bytt taktik till att helt enkelt låta Snödroppe skutta runt i Theas inhägnad när Thea inte är där, och när Snödroppe inte är där får Thea skutta runt som hon vill i både inhägnaden och Snödroppes bur. Det är det enda som funkar, men jag kan ju inte ha de så dygnet runt heller utan största tiden spenderar de ändå på varsin sida om gallret...
Hästnyheter Mounted Games gör årets första världsmästerskap och för framtidstalanger väntar nya starter i svenska hopplag. Ingen femstjärnig tävling...
Lantbruksdjur Jag läste igenom några dokument på jordbruksverket, de har en del bra gratis broschyrer om man går in på deras webbshop och där stod det...
Ekonomi & Juridik Va? Vad menar du?
Klart jag har passet. Det fick jag redan när jag blev fodervärd. Passet följer alltid hästen
Jag frågar hypotetiskt...
Hästmänniskan C ponny är väl ett bättre val tänker jag ur många synpunkter. C ponny kommer hon kunna rida länge. Till och med vuxna rider ju c ponny...