Gallergnagande kanin?

gul_zebra

Trådstartare
Thea har börjat gnaga på gallret till Snödroppes bur sen jag testade släppa ihop de för första gången... Är det nån som kan tänkas veta hur man får henne att sluta med det? Hon driver mig till vansinne :crazy:
Enda gången hon inte gnager är när Snödroppe får springa fritt och Thea således får tillgång till hennes bur (jag har de i inhägnad, varav Snödroppe har en bur i inhägnaden tills de kan flytta ihop. Kan tyvärr inte flytta buren då den utgör en vägg till inhägnaden).
Som det är nu får jag sätta Thea i transportbur över natten, men hur kul är det liksom... Inte hjälper det när hon driver mig till vansinne på dagen heller, gallergnagande är helt enkelt så sinnessjukt irriterande. Jag råkar dessutom vara överkänslig för somliga ljud, gallergnagande är ett av de ljuden :mad:
 
Sv: Gallergnagande kanin?

Kan inte annat än att hålla med, gallergnagande kan göra en totalt vansinnig. Det enda som möjligen överträffar det är frenetiskt krafsande på burbotten. :crazy:

Vet inte riktigt vad man kan göra åt det. Verkar Thea gilla nya kompisen? Funkar det att ha Thea i buren och Snödroppe i hagen kanske? Då vänjer de ju sig verkligen vid varandras lukt också. :)
 
Sv: Gallergnagande kanin?

Ohja. Finns inte mycket som stör så mycket när man ska sova, och annars också för den delen! :crazy:

Nae, Thea verkar inte så överförtjust. Har försökt låta de träffas men Thea försöker bara bitas medan Snödroppe försöker gömma sig hos mig. Vet inte riktigt var jag ska dra gränsen för vad som ska tillåtas? :confused:

Jepp, har testat det just för att de ska vänja sig vid varandras lukter. Det resulterar i att Thea bara gnager ännu mer på gallret :p Så för luktens skull har jag bytt taktik till att helt enkelt låta Snödroppe skutta runt i Theas inhägnad när Thea inte är där, och när Snödroppe inte är där får Thea skutta runt som hon vill i både inhägnaden och Snödroppes bur. Det är det enda som funkar, men jag kan ju inte ha de så dygnet runt heller utan största tiden spenderar de ändå på varsin sida om gallret...
 

Liknande trådar

Däggdjur Har läst länge men aldrig skrivit. Nu känner jag mig manad efter den här natten.. I augusti flyttade en omplacerad dvärgvädur hem till...
Svar
12
· Visningar
6 931
Senast: Aionee
·
Katthälsa Jag har en katt som är född i maj 2003, så hon är drygt 10 år. Det är en katthemskatt som visserligen var kattunge (hämtades i augusti)...
Svar
3
· Visningar
1 275
Senast: Kilauea
·
Däggdjur Att kaniner är lugna och tysta djur visste jag. Men sååå.... lugna och tysta???? Min ligger i stängd bur om natten, när gallret öppnas...
Svar
9
· Visningar
1 703
M
Däggdjur 09.00 Vaknar av ilskna stamp av löwenfröken som vill ha sin frukost,nu,på en gång.Stiger upp akompanjerad av stor schäferkorsnings...
Svar
6
· Visningar
1 208
Senast: Magdaaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp