• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fold_Nathalie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 927
F

Fold_Nathalie

En av våra islandshästar började halta igår, det syns knappast när man skrittar, men i traven syns det, vi undersökte och kände, det enda jag kunde känna var att det var svampigt, nere vid kronranden, som gallor, blir en häst halt av det?
Varför har hon fått det?

Sv: Gallor?

Alltså, vanligtvis blir de inte halta av gallorna i sig, de är mer ett tecken på att något är på väg att hända, ex. överansträngning. Utan att ha sett din häst så kanske man kan misstänka vrickning eller hovböld?

Sv: Gallor?

Som tidigare sagt är det svårt att säga om man inte själv varit och kännt och sett, men jag skulle ta ut vet. eller hovis för grundlig undersökning efter hovböld eller liknande.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
406
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 598
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
605
Senast: Lavinia
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka