• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Creiwry
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 943
C

Creiwry

Har letat men inte hittat någon tråd som förklarar vad gallor igentligen är. Förr ett tag sen fick ja veta att min häst hade "galliga" ben, så ja skulle smörja hennes ben efter tävling och träning, men nu har ja äntligen kommit fram till att ja kanske borde ta reda på vad gallor igentligen är.. :o

Någon som kan förklara för mig:confused:

Jag har för mig att gallor är en överproduktion av ledvätska, som ofta kommer av en ansträngning av leden. Gallorna blir även permanenta ibland varför vet jag inte.

Har fått lära mig att så länge gallorna är mjuka så är det ingen fara, men att hårda gallor ska man göra vad man kan för att mjuka upp.

Men vid alla nya gallor ska man funderar över vad som kan vara orsaken, för dom kan mycket väl vara en förvarning på något värre.

Hoppas du får någon hjålp av mitt svammel!

MVH

Camilla

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 598
Senast: Mirtai
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III
  • Ridskoleryttare
Tillbaka