Sophia_

Trådstartare
Vad är de egentligen? Jag vet var de sitter och hur de ser ut :smirk: men vad ÄR de för ngt? Och varför uppkommer de, t ex efter hårt arbete eller skada. Vad är det för slags reaktion från kroppen, så att säga? Och hur uppkommer de, och varför just på benen?

Sv: Gallor

för mycket ledvätska. min pålle fick det efter en överansträgning en gång, och sen dess kan hon inte stå i box för att benen svullnar. hon går ute dygnet runt och rör alltså hela tiden på sig och använder därför hela tiden ledvätskan hon har. ställer jag in henne blir det typ överproduktion och hon får gallor.
om hon har vilat en dag (i hagen, lösdrift dock...) så får hon lite gallor.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 601
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
615
Senast: CarEr
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin... 2
Svar
27
· Visningar
2 641
Senast: Zetly
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka