• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Shira
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 623
S

Shira

Min häst har lite gallor(mjuka) ibland men de försvinner om man rider! förra ägaren sa att det inte var någon skada eller något vad kan man göra åt gallorna om de itne försvinner även om man rider???

Linda dem ???

Sv: Gallor

Finns gallorna där efter natt i box? Eller är det gallor jämt? Våra äldre travare har ofta lite små gallor efter natt i box. Det är inte något farligt så länge gallorna är mjuka. Visst du kan linda benen nattetid om du vill för att underlätta att det inte blir gallor. Men så länge gallorna försvinner när hästen har fått gått ut och rört på sig så är det ingen fara. :D

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 528
Senast: Edla
·
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 122
Senast: MayGrace
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 722
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka