• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Shira
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 941
S

Shira

Minhäst har ganska mycket gallor(mjuka) me de försvinner oftast när man rider och förra ägaren sa att det itne var någon skada... Vad kan gallorna bero på??
vad ska man göra åt gallor?

Sv: Gallor

Gallor som minskar av rörelse är i regel ofarliga och beror på bristandecirkulation.

Om man ändå vill göra något åt dem så är det effektivaste rörelse, galliga hästar brukar bli mycket bättre på lösdrift t ex. Så så mycket utevistelse som det går. Och när de står inne så linda gärna stallbandage.

Min häst är ute mellan 9-16 nu på vintern, är gallig i benen (ofarligt9 Ska jag linda varje kväll efter ridning och låta det vara över natten?

Använd sökfunktionen, det finns många trådar i ämnet. Läs dem och återkom om du har fler frågor så ska jag försöka hjälpa till.

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 209
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 238
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
601
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat... 2
Svar
34
· Visningar
1 987
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka