Galltvål och gallsvamp!

Chili

Trådstartare
Någon mer som provat dessa underbara produkter?! Namnen kanske låter avskräckande... Men resultaten på i princip allt blir perfekt :bow:

Svampen provade jag idag på tränset, och OJ vad smidigt det var, och så rent det blev! Ett klart plus är att man bara behövs blöta svampen i vatten, slipper mecka med någon tvål ;) Svampen blev brunare av smuts än någon svamp blivit tidigare när jag rengjort, så resultatet blev skinande rent. Perfa på t.ex. tävling ju.
Jag har använt tvålen på läderskor - de ser helt nya ut.

Någon mer som provat? Eller som vågat prova på andra saker än läder? Ska tydligen fungera på de flesta ytor...

Sv: Galltvål och gallsvamp!

Hae det i verkstaden och tycker det är superbt, speciellt på sadlar som drabbats av mögel eller aldrig rengjorts mellan bossans ovansida och sadeln - uäck vad det är äckligt då:eek: men galltvålen tar det.
Använder mest den flytande galltvålen på läder, men den hårda tvålen har jag användt som vanlig tvål och tycer att den är bra.

Apo

tvålen på läderskor..? hur då? svamp, vatten o tvål o gnugga eller bara den hårda tvålen o kleta på??

Du använder tvålen som en vanlig lädertvål med svamp o vatten.

Men svampen verkar ha lätt för att gå sönder typ över spännen, då lossnar det bitar, så man får ta det lugnt.
Den hårda galltvålen är som Apo säger jättebra när man tvättar händerna när de är extremt smutsiga!

ah :idea: fettar det in lädret samtidigt?

tvålen ärjättebra att ta bort fettfäckar o yl från kläder osv...

Var får man tag på galltvål och gallsvamp? Aldrig sett!

Jag andvänder tvålen till kräkbebisens bodysar och skitiga skjortkragar mm. Har aldrig provat på läder.

Tack så mycket! Blankt och mjukt läder säger man ju inte nej till!:angel:

Detta måste testas- tack för tipset!

Dessutom är det världens bästa fläckborttagningsmedel - på allt!:bump: :banana: :bump:

Japp! Jag är helt såld iaf!
Som sagt, provat på läderskor och träns och det blev inte bara rent, det blev som nytt!

Dessutom används tvålen flitigt av de i familjen som mekar med bilar osv, tar bort olja och smuts jättebra, torkar inte ut huden heller....

Just love it :)

Som jag skrev tidigare: www.galltval.se
Annars hade Börjes (vill jag minnas) flytande galltvål i sin senaste katalog.

Hoppsan.. missade det då jag bara skummade igenom tråden snabbt förut. Sorry, men tack igen för adressen! :)

Liknande trådar

L
Utrustning Då ska du prova den helt klart bästa produkten som finns till förfogande för oss perfektionistiska hästmänniskor! :D GALLTVÅL...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: TotallyLost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka