Galoppbandage

Silver Girl

Trådstartare
Någon som har en bra bild eller kan länka till en sida som på ett bra sätt förklarar/visar hur ett sådant ser ut och hur man lägger det?

Skulle uppskattas mycket!

Sv: Galoppbandage

Ja det tror jag. Vet förklarade det som att det framtill ska ligga till hälften över hoven och till hälften över kotan samt att det baktill skulle täcka ballarna.

Han har en hovböld som är på väg ut genom kronranden, så därför kommer detta bandage att behövas inom närmaste dagarna. Jag förstod ganska bra själv hur bandaget skulle vara när vet pekade på hästen och förklarade, men jag har svårt att via telefon och mail förmedla detta till min medryttare.

I värsta fall får jag väl åka till stallet och lägga det själv även om det skulle ske på hennes dag (då jag ofta är uppbokad med annat).

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
715
Hästvård Hej! Har idag fått ett Livintyg som inte stämmer överens med hur förloppen med skador sett ut. Veterinären har, utan att jag fått se...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Freazer
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag har det gått 29 år sedan denna sida först blev tillgänglig på internet. Först, lite om vad som hänt det senaste året: Jag har som...
Svar
4
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka